چاپ کد خبر: 84698
4 خرداد 1401

اظهار نظر مدیرعامل اسنپ در باره تغییر و افزایش نرخ کرایه ها

مدیرعامل اسنپ اعلام کرد با رایزنی با نهادهای مختلف ازجمله ستاد تنظیم بازار، پس از دریافت مجوزهای لازم افزایش نرخ مصوب سال ۱۴۰۱ برای اسنپ اعلام می‌شود.

pic 40

گروه شرکت‌های اسنپ در مراسمی، گزارش سالانه عملکرد این گروه در سال ۱۴۰۰ را رونمایی کرد. در این مراسم که برای اولین‌بار هم‌بنیان‌گذاران خارجی این گروه نیز سخنرانی کردند، وضعیت زیرمجموعه‌های گروه اسنپ شامل اسنپ (تاکسی اینترنتی)، اسنپ‌فود، اسنپ‌دکتر، اسنپ‌باکس، اسنپ‌مارکت، اسنپ ونچرز و… مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این مراسم، محمد خلج، مدیرعامل اسنپ، گفت روزی که تصمیم به برگزاری این رویداد گرفتند، بسیاری خوشحال بوده‌اند که پس از بهترشدن وضعیت کرونای کشور، دوباره فرصت کنارهم جمع‌شدن را پیدا کرده‌اند. وی با ابراز تأسف از اخبار دو هفته اخیر و اوضاع اقتصادی کشور، به نگرانی مجدد درخصوص فعالیت خود در این بازار اشاره کرد.

خلج افزود درحال‌حاضر همه‌جا صحبت از افزایش قیمت‌ها و وضعیت نامعلوم آینده است. وی درادامه گفت:

اسنپ به‌عنوان شرکت حمل‌ونقل درون‌شهری خودش را هم دربرابر درآمد کاربران راننده و هم دربرابر هزینه‌ی کاربران مسافر مسئول می‌داند. بنابراین، برقراری تعادل بین این دو نیاز باتوجه‌‌به شوکی که به بازار وارد شده، برای ما وظیفه سنگینی است.

او تأکید کرد که بدون شک خواسته‌های هر دو گروه از کاربران اسنپ منطقی است و ادامه‌ی فعالیت اسنپ هم در گرو رضایت هر دو گروه است؛ زیرا هم رانندگان که در‌صورت کم‌بودن قیمت‌ها از فعالیت در این ناوگان دلسرد می‌شوند و هم مسافران که شاید رفته‌رفته ناچار شوند رفت‌وآمد با اسنپ را از سبد مصرفی خود حذف کنند.

خلج اعلام کرد تاکسی‌های اینترنتی هم براساس مصوبات مربوط به نرخ افزایش تاکسی‌های اینترنتی افزایش قیمت سالانه را متناسب با نرخ تورم اعمال خواهند کرد.

در همین زمینه، امروز محمد خلج، مدیرعامل اسنپ، در گفت‌وگو با زومیت درباره خبر تصمیم رانندگان اسنپ برای اعتصاب به‌دلیل قیمت‌ها اعلام کرد که پیگیر خواسته‌های رانندگان ناوگان این شرکت است. او تأکید کرد که اسنپ همواره دردسترس و بهینه بودن قیمت را مأموریت اصلی خود می‌داند.

در این مراسم گروه شرکت‌های اسنپ، او به رایزنی برای تغییر تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی اشاره کرد و گفت:

درحال‌حاضر، در حال رایزنی با ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور هستیم و پس از دریافت مجوزهای لازم افزایش نرخ مصوب سال ۱۴۰۱ اعلام می‌شود. تمام تلاشمان این است که قیمت سفرهای تاکسی‌های اینترنتی به نحوی تعیین شود که دغدغه‌های معیشتی کاربران راننده و هزینه‌های مربوط به استهلاک، قیمت خودرو و هزینه‌های سوخت تأمین و دغدغه‌های کاربران مسافر هم در تعیین نرخ جدید در نظر گرفته شود.

خلج درادامه سخنرانی خود اعلام کرد که اسنپ جزو شرکت‌هایی است که به‌طور مستقیم با زندگی روزمره مردم ارتباط دارد؛ به‌همین‌دلیل، وظیفه خودش را در حوزه مسئولیت اجتماعی سنگین‌تر می‌داند.

او اعلام کرد که در سال گذشته به اشکال مختلفی تلاش کرده‌اند تا مسئولیت اجتماعی خودشان را درقبال جامعه بیش‌ازپیش انجام دهند. طبق اظهارت خلج، در این زمینه اسنپ ۵ طرح در بخش نیکوکاری اسنپ‌کلاب با کمک خیریه‌های معتبر اجرایی کرده است که نتیجه آن بیش از ۵۹۱ هزار بار مشارکت کاربران در این طرح بوده است.

مدیرعامل اسنپ یادآور شد که این شرکت تلاش کرده است با معافیت از کمیسیون بیش از ۱۵ هزار کاربر راننده و تخفیف‌های ویژه (مانند کد تخفیف اتیسم، واکسیناسیون و مؤسسات خیریه) بتواند اقشار مختلف جامعه را حمایت کند.

در بخش‌های دیگر از سخنرانی مدیرعامل اسنپ او با اعلام اینکه به تبدیل‌شدن ایده نوآورانه به شرکت موفق و بزرگ افتخار می‌کنند، گفت:

در مسیر رشد گروه، اگرچه افراد بسیاری تلاش کردند تا سرعت ما را کم کنند، ما بیشتر از آن‌ها تلاش کردیم تا بحران‌ها را پشت‌سر بگذاریم و ریسک کردیم و برای بهترشدنمان شبانه‌روز تلاش کردیم.

او تأکید کرد که هدف اولیه اسنپ راحت‌کردن زندگی روزمره مردم بوده و حالا خوشحال هستند که بعد از ۷ سال توانسته‌اند این هدف را در بخش‌های مختلف زندگی از درخواست خودرو، موتور و وانت گرفته تا رزرو بلیت و هتل، خرید سوپرمارکتی و مشاوره پزشکی توسعه دهند. به‌باور او، حالا دیگر هر جایی که قرار است ایده به کاری بزرگ و سودآور تبدیل شود، نام «اسنپ» شنیده می‌شود.

افتخار به دستاورد‌های اسنپ

درادامه مراسم، دو هم‌بنیان‌گذار خارجی گروه اسنپ، یعنی ایاد الکسار و محمود فوز، نیز با ارائه آماری از رشد گروه اسنپ در ۷ سال گذشته اشاره و اعلام کرده‌اند که دستاورد‌های گروه اسنپ در خاورمیانه از افتخار‌های آن‌ها است.

ایاد الکسار، هم‌بنیان‌گذار گروه اسنپ، در سخنرانی خود به مشکلات و موانع موجود بر سر راه توسعه این گروه اشاره کرد و گفت:

در راه توسعه محصولات اسنپ با مشکل مختلفی روبه‌رو بودیم. خیلی از محصولات را به‌دلیل تحریم‌ها مجبور شدیم خودمان بسازیم. از اسنپ کلاد گرفته تا اسنپ مپس.

او رسیدن اسنپ به جایگاه فعلی را با وجود تحریم‌ها دستاوردی خارق‌العاده دانست. البته الکسار در سخنرانی خود به ضعف‌های اسنپ هم اشاره و اعلام کرد که در تلاش هستند تا این ضعف‌ها را برطرف کنند. او در این زمینه توضیح داد:

قطعاً در ۷ سال گذشته اشتباه‌هایی هم کرده‌ایم. شبکه‌های اجتماعی را می‌بینم و انتقادها درباره سرویس‌هایی همچون غذا و تاکسی را می‌خوانم. هر روز انتقادها را می‌خوانم تا بهتر شویم. می‌خواهیم هر روز کمی خودمان را بهتر کنیم. ممنونم که از ما انتقاد می‌کنید.

درادامه محمود فوز، هم‌بنیان‌گذار دیگر گروه اسنپ، گفت که آن‌ها با تیمی ۱۰ نفره شروع کرده‌اند و حالا تعداد نیروهای این گروه به بیش از ۵ هزار نفر می‌رسد.

او با اشاره به مشکلاتی که کرونا برای سرویس‌های مختلف این گروه ایجاد کرده، گفت:

ما یکی از بزرگ‌ترین سرویس‌دهندگان در حوزه حمل‌ونقل هوشمند هستیم. در دو سال گذشته، دوره بسیار سختی را به‌علت کرونا پشت‌سر گذاشته‌ایم. سفارش‌ها بسیار کم شد؛ اما به‌خاطر اتحاد و درکنارهم‌بودن توانستیم سرویس‌های خود را رشد و سرویس‌های جدیدی را در این دوران معرفی کنیم.

طبق اظهارت فوز، سروس اسنپ ۴۳ درصد در حمل‌و‌نقل رشد کرده است و راه بیشتری برای رشد دارد. به‌باور او، داشتن بیش از ۳ میلیون رکورد سفر روزانه در کشوری با بیش از ۸۰ میلیون نفر، عددی شگفت‌انگیز است. او تأکید کرد که اسنپ سهم بیش از ۹۰ درصدی در بازار حمل‌ونقل هوشمند دارد.

گروه واتساپ اول فارس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس دوشنبه , ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰

واقعا ما ایرانیا کی میخوایم بفهمیم چه بلایی داره سرمون میاد،آخه آدمای حسابی اسنپ با یه سیاستی اومد و خوبم…و با یه سیاستی هم دارن کم رنگش مبکنن که با کمی تفکر متوجه میشوید منظورم چیه،تو این شرایط هر عقل سلیمی می‌فهمه چه اتفاقاتی داره سر مردم میاد?

حسین پنجشنبه , ۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۵۸

فقط ی چیز رو متونم بگم… مدیران اسنپ که تمام سرمایه های همه رانندگان رو از بین میبرند وفقط جیب خودشون رو پور پول میکنندن

حسین چهارشنبه , ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۳۸

اسنپ همیشه سر رانندگان کلاه میزاره مثل طرح تشویقی ۷ سفر بری ۵۰ تومان بعد کرایه ۳۰تومانی گذاشته ۲۰ تومان بعد شما ۷ تا سفر با کرایه ۲۰ تومن که بری طرح تشویقی ۵۰ تومانم که بگیری باز ۲۰ هزار تومان به نفع مسافر واسنپ کار کردی و ۲۰ هزار تومان سرت کلاه گذاشته که اگر طرح تشویقی نبود به جای ۱۹۰ هزار تومان در هفت سفر ۲۱۰ هزر تومان در هفت سفر میگرفتید

صانعی جمعه , ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹

سلام آقای اسنپ این طرح اسنپ بسیارطرح جامع وایمنی هستش .ولی متاسفانه سودش میره جیب کسانی دیگه .مثلا خواستن یه شغلی واسه بدبخت بیچاره ها.درست بشه .ولی توایران برعکسه ازهمین هم داره دزدی میشه به روش بسیارمحترمانه .ماهم ازبیکاری وبدبختی ناچارشدیم بریم سه ماه کارکردم ازبس ماشینمو توخیابونا مفت چرخوندم حداقل الان ۵تومن خرجش کردم بجزاستهلاکش ازتمام پرسنل اسنپ خواهش میکنم خودتونو جای ماراننده هابزارید یه فکر ی ام به حال بکنید.درغیراینصورت این ناوگان خودبخود حذف میشه چون واقعاسودش میره جیب کسانی که اصلانمیودنن فقرچیه

ارضا پنجشنبه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶

همشون از هم بدترن این مدیراسنپ فکر میکنه با حلوا حلوا گفتن دهن راننده شیرین میشه .اکه هزار تومان ببرن بالا ده هزار از بقل راننده میکشن بیرون

امین پنجشنبه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳

فقط میتونم بگم. نفرین بر بدکاران

عباس پنجشنبه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶

کرایه هر شهری رو به تناسب کرایه آژانس های همان منطقه مشخص کنید حتی ۱۰ درصد کمتر از آژانس ها اضافه کنید

رحمان پنجشنبه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰

کجای این کره خاکی

حمید پنجشنبه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶

سلام .ماشین ۴ چرخ دارد درحال حاظر با این کرایه ها سه تا چرخ ماشین برای خودش میچره .یک چرخش برای راننده…اونم.حساب کنی اگر پول ماشین رابدی دست کسی..به اندازه همان یک دانه چرخ بهت میده..با فرق این که خودت هم بیکار میچرخی..قبل ازاین گرونی چندروزه گیربکس ماشینم میکانیک گفت حدوددومیلیون خرج دارد.ولی امروز گفت هماندوتومان حدود پنج میلیون شده .فقط یک قلم خرج ماشینم بود.بماند باطری موتور تصادف .بیمه .وووووو.

ناشناس پنجشنبه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹

من۱۲میلیون خرج ماشینم شد توانند ۳میلیون کارکرد م فقط به سودابه جیب خوبان میره

حسین پنجشنبه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

قدیما تومنی یه قرون شیتیل میگرفتن وچندین موردو تامین میکردن !!الان از سر ناچاری به هر سازی میرقصیم ..
ای خدا تا کی ..تاکی..

شهرام پنجشنبه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷

من از اسنپ رفتم اژانس خیلی هم بهتره

nasser پنجشنبه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳

با این شرایط اقتصادی و تورم نه برای من راننده این کرایه هاصرف میکنه و نه برای مسافر این وسط فقط شرکت اسنپه ک باید از حق خودش کم بکنه البته کرایه ها هم ی مقدار باید اضافه بشه

حق پنجشنبه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

فقط یه جمله میگم،خدا ازتون نگذره.ک شما پولدار شدین رانندها خار زلیل

Hamed پنجشنبه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵

سلام … اسنپ اگه قانون درست بود الان …

Hamed پنجشنبه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴

سلام ..دیروز دلمو خوش کردم بهم پول بنزین داده برم با خانواده یه دوری بزنیم رفتم دیدم ۱۶۵۰۰بهم پول بنزین داده بعدازشیش ماه خجالت نمیکشین خدایی ماها میدونستیم… اما دیدیم لیاقت هزار تومن هم ندارید امیدوارم …. ببینید

انوش پنجشنبه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸

سلام لطفا مسافرعزیز پول خود را آمده کنید وراننده جلوی بانگ منتظر گرفتن پول نکنید با شما هستم که تو کوچه بن بست حاضر نیستی ۱۰ متر پیاده راه بری راننده دننده عقب بایدبره وجدان خوب واگه کرایه بالا بود۳۰ درصد افغانی اسنپ مسافر نداشت رانندها به فکر خود وخانوده باشید کوش شنوا نیست

حسین پنجشنبه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۷:۳۲

اسنپ اگه دلسوزه و احساس مسئولیت میکنه حق کمسیونش رو خیلی پایین در نظر بگیره … الکی شعار میدن فقط

خسته پنجشنبه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۳:۵۷

.۲ماه پیش ی درخواست قبول کردم ۱۱۵۰۰…چون مقصدنزدیک خونه م بود گفتم ازاونجا برم خونه … رفتم ته ی کوچه بن بست با دوهزار چاله چوله و درنهایت خاکی….بعد دیدم ۴ تا افغانی اومدن با ی قالی..گفتن میشه قالی رو بزاریم صندوق بقدری حالم بده بود گفتم نه بگیرین بغلتون…رسیدیم سرکوچه از صحبتهاشون فهمیدم هر کدوم میخان بجا پیاده بشن… کرایه رو گرفته بودم …سرکوچه یلخظه واسادم گفتم مثل اینکه پنچرکردیم… پیاده که شدن خودم سوار شدم گازشو گرفتم…ازاون روز هم دیگه کار نکردم و نخواهم کرد….

ناشناس چهارشنبه , ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶

همه چیز دست خودشان است خوده اسنپ کرایه راعملا نمی بره بالا وگرنه تمام دستگاه‌های اجرایی اعم از باربری وتاکسی رانی آژانسها وغیره بالا رفته بعد به اسنپ مجوز افزایش کرایه راندهندمگرمی شه پس چرا درطول روز هرتایم یک قیمت داره مثل قبل از عیدکرایها خوب بودخوده اسنپ نمی خواهد کرایه‌ها راببره بالا بیشتر هم به خاطر مسافر است

ناشناس چهارشنبه , ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۶

سلام برهمه رانندگان من راننده نیسان بودم ۴ ماهه نرفتم داشتم از عمرم می خوردم زنه و بچه ام ازم بیزار شدند ۱۱ شب برمی گشتم جنازه می‌شدم نهایتا روزی میتونستم ۶۰۰ ۷۰۰جور کنم پول بنزین هم خودم میدادم الان شدم کارگر فصلی خیلی بهتر از راننده بودنه

مهرداد چهارشنبه , ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴

بنده عادلانه حساب کردم مسیر ۵ کیلومتری اگه بشه بین ۳۴ تا ۳۸ هزارتومان عادلانه هستش . امیدوارم این رو در نظر بگیرن وگرنه دوباره هزینه تعمیرات و لاستیک و غیره به گردن راننده می‌ماند که آه در بساط ندارد . تا برسد به زندگی کردن

مهدی پلنگ چهارشنبه , ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱:۴۴

درود به همه مردم ایران زمین. من راننده اسنپ هستم .

علی چهارشنبه , ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰:۴۹

بااسنپ فقط داریم ماشینامونو داغون مبکنیماسنپ فقط به سود مسافروشرکته زحمت وراننده میکشه سودش مال شرکته
الان ماشینم داغون شده پول ندارم درستش کنم خیلی اشتباه کردم

ناشناس سه شنبه , ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶

خدایش اصلا ارزش استارت زدن رو نداره با این کرایه هایه ۸ تومنی واقعا

ابی سه شنبه , ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹

اصلأ ترافیک نبود ۴۰دقیقه توراه بودم واسه ۱۷هزار تومن، ۲۲درصد از این ۱۷تومن کمیسیون برداشت موند ۱۳تومن!! از ته شهر بردم بالای شهر!! کرایه بسیار پایین، کمیسیون بسیار بالا، خرج ماشین بسیار بالا!! از بیکاری ماها سواستفاده میکنند واسه پول به جیب زدن میلیاردی خودشون! بیکار هستم و متاهل اما دیگه نمی‌رم

حمید سه شنبه , ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹

واقعا برای خودم ناراحتم که این سیستم خیلی ضعیف توایران بزرگ هست ومن یک ایرانیم… شب تا صبح کار کنی بعد همشا یکجا خرج ماشین کنی وشب جیب خالی بری منزل وخجالت خانواده بکشی

ناشناس سه شنبه , ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰

کلا دزد داریم و دروغگو از اول تا اخر

ناشناس سه شنبه , ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹

تو ایران همه حرف دروغ میزنن برداشت ازاد

ادریس سه شنبه , ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳

اخه کسی نیست بگه اسنپ روزانه فکر کنم هزار نفرین وفحش نسیب اینا میشه که اینقد با این کرایه پایین من ماشینم چند روز پیش خراب شد یه سرویس میخاستم بگیرم از اسنپ نیم ساعت درخواست دادم کسی سفر قبول نمیکزد چون براش نمیصرفید خوزستان

ناشناس سه شنبه , ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵

خودت باعث شدی که رانندها شما رو دور بزننن چون به قول معروف شما راه دزدی رو نشون راننده میدی پس نرخها رو بروز کن یا این داستان سرویس دزدی ادامه دارد،

ناشناس سه شنبه , ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲

قابل توجه اسنپ ومدیرانش این مطلب خیلی مهمه بش به دید باز نگاه کنید شما فکر میکنید زرنگیت اما رانندها از شما زرنگترن شما هی کرایه ارزون بزن اما رانندها بلدن چ جوری دور بزنن شما رو حالا هی برو کرایه ۵۰۰۰ هزاری یا ۸۰۰۰ هزاری بزن تو سرویس ها

مصطفی سه شنبه , ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۷:۴۱

سلام کرایه ها خیلی پایین هست داغون

علی سه شنبه , ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۷:۳۸

همه ناراضین وقتی میبینیدکسی ب حرف شماگوش نمیده

احمد علیرضایی سه شنبه , ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۷:۲۹

اسنپ بمن زندگی دوباره داد…

احمد سه شنبه , ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲:۴۹

شیراز کرایه از چهارازمزم تا اکبراباد ۲۰کیلومتر را میزنه ۱۷تومن . پول یه قاشق روغن البته قاشق چایخوری

احمد سه شنبه , ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲:۴۴

اسنپ فود ،اسنپ.. ، اسنپ … ، اسنپ .. ،اسنپ… ،همه ی اینا باید کرایشون اصلاح بشه ، کرایه فعلی قیمت زمانی هست که شیرنایلونی سه چهار تومن بود

رضوان دوشنبه , ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰

الان ی سالی هست کار نمیکنم چون هر چی در می آمد روغن ماشین گیر بکس زیر بند لاستیک جعبه فرمون کمک فنر تسمه تایم دینام و…….. تمام قطعات باید تو ی سال عوض میکردی اون درست میکردی این خراب این درست میشد اون خراب ول کن بابا روحم جسمم مالم خوشیام م

ناشناس دوشنبه , ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰

این چه کرایه هایی هست یه موقع صلواتی کنین

یحیی دوشنبه , ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲

تورم توی این کشور سه برابر شده ولی کرایه ها اسنپ بالا نرفته همه ناراحت هستن

امیر اسنپی دوشنبه , ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۶:۳۲

فقط. فکره خودتون هستین…. راننده هیچ سودی نمیکند. اور رایط به قبل برگردد. همه به آژانس تاکسی برمیگردن. ما راننده ها اسنپ را فراگیر کردیم. و الان ففط راننده از این کرایه ها ضربه میخوره. کرایه پایینه.. روغن مایع ۴۰۰تومن شد. از ۳۰تومن. ولی کرایه از سال قبل کمتر شده

آخرین اخبار