چاپ کد خبر: 110815
15 اردیبهشت 1402

مشخصات فنی ، آپشن‌ها و امکانات ” ونوسیا Star ” شاسی بلند جدید مکث موتور در ایران

مشخصات فنی ، آپشن‌ها و امکانات " ونوسیا Star " شاسی بلند جدید مکث موتور در ایران

ونوسیا Star محصول دیگری از شرکت مکث موتور است که اخیرا وارد کشور شده که نسبت به برادر خود یعنی V-Online، از قیمت بالاتری برخوردار است.

به گزارش  اول فارس، ونوسیا Star که در برخی از بازارها با نام Xing نیز به فروش می‌رسد، محصولی از شرکت زیرمجموعه دانگ‌فنگ بوده و برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ به بازار چین معرفی شد.

این خودرو در رده کراس‌اوورهای میدسایز (سایز متوسط) قرار دارد. استار شاید از لحاظ طراحی، قدری ساده‌تر از برادر خود، V-Online باشد اما از لحاظ آپشنی و قیمتی، در رده بالاتری نسبت به آن قرار می‌گیرد.

مطالعه بیشتر:

 ونوسیا با کدام محصولات به ایران می‌آید؟/ محصولات شرکت چینی-ژاپنی در راه بازار

مشخصات فنی

این خودرو با پیشرانه هیبریدی و بنزینی در بازار چین عرضه شده است اما به احتمال قوی، پیشرانه بنزینی آن به بازار ایران راه یابد.

پیشرانه چهار سیلندر بنزینی با حجم ۱.۵ لیتری توربوشارژ، از حداکثر قدرت ۱۹۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتنی برخوردار بوده که از طریق گیربکس ۷ سرعته، قدرت تولیدی به محورها منتقل می‌شود.

شتاب صفر تا ۱۰۰ ونوسیا Star طبق ادعای کمپانی، ۹.۹ ثانیه و مصرف ۶.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. همچنین مخزن سوخت ۶۰ لیتری خودرو، خیالتان را از بابت اتمام زود هنگام سوخت راحت می‌کند.

طراحی ظاهری

با وجود اینکه V-Online از طراحی ساده‌تری نسبت به سایر رقبای چینی برخوردار بود، ونوسیا Star نیز طرح ساده‌تری نسبت به V-Online دارد. مثلا قسمت جلوپنجره نسبتا کوچک‌تر بوده و خطوط افقی پایین چراغ بسیار کوچک‌تر از مدل قبلی طراحی شده. همچنین تعداد لنزهای چراغ جلو از سه به دو عدد کاهش داشته است.

مشخصات فنی ، آپشن‌ها و امکانات " ونوسیا Star " شاسی بلند جدید مکث موتور در ایران

بخش جانبی ونوسیا Star نکته زیادی برای توضیح ندارد اما رینگ‌ها از نوع ۱۸ اینچی آلومینیومی بوده و ارتفاع آن کمی بالاتر از V-Online نیز به‌نظر می‌رسد.

مشخصات فنی ، آپشن‌ها و امکانات " ونوسیا Star " شاسی بلند جدید مکث موتور در ایران

اما قسمت پشتی خودرو شاید شلوغ‌ترین طراحی در بخش بیرونی ونوسیا Star باشد. به‌طوری که چراغ یکپارچه و بزرگ آن که تا قسمت جانبی کشیده شده، جلب توجه بسیاری می‌کند و هیچ هماهنگی با چراغ‌های جلو ندارد. همچنین چراغ ترمز خودرو به صورت فلش رو به پایین در بالای شیشه دیده می‌شود که نشان‌دهنده لوگوی کمپانی است.

مشخصات فنی ، آپشن‌ها و امکانات " ونوسیا Star " شاسی بلند جدید مکث موتور در ایران

ابعادی که این خودرو دارد، به صورت ۴۶۹۱ میلی‌متر طول، ۱۹۰۵ میلی‌متر عرض و ۱۷۰۶ میلی‌متر ارتفاع بوده و همچنین وزن خالص آن نزدیک به ۱۶۰۰ کیلوگرم است. اگر بخواهیم ابعاد آن را با سانتافه ۲۰۱۶ مقایسه کنیم، طول ونوسیا Star حدود ۹ میلی‌متر کوچک‌تر، عرض آن ۲۵ میلی‌متر بزرگ‌تر و ارتفاعش ۱۶ میلی‌متر کوچک‌تر است.

طراحی داخلی

در داخل کابین این کراس‌اوور جدیدالورود، وضعیت کمی متفاوت است. دوخت بسیار زیبای چرم صندلی‌ها به‌همراه رودری‌ها، حس خودروی لوکس را به راننده القا می‌کند. همچنین نمایشگر بسیار بزرگ تسلایی با انداره ۱۵.۶ اینچی به همراه صفحه دیجیتالی ۱۲.۳ اینچ پشت‌آمپر، این حس را تقویت می‌کند.

مشخصات فنی ، آپشن‌ها و امکانات " ونوسیا Star " شاسی بلند جدید مکث موتور در ایران

متاسفانه در این خودرو تنظیمات مربوط به سیستم تهویه، به‌صورت دیجیتالی طراحی شده که موجب حواس‌پرتی راننده درهنگام رانندگی می‌شود.

شارژر وایرلس در این خودرو دقیقا کنار لیور دنده قرار گرفته و نسبت به مدل V-Online که جلوی زیرآرنجی قرار داشت، جای بهتری دارد.

مشخصات فنی ، آپشن‌ها و امکانات " ونوسیا Star " شاسی بلند جدید مکث موتور در ایران

آپشن‌ها و امکانات

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، ونوسیا Star نسبت به V-Online قیمت بالاتری دارد. بنابراین انتظار می‌رود از آپشن‌های کامل‌تری نیز برخوردار باشد.

این کراس‌اوور زیبا علاوه‌ بر امکاناتی همچون کروزکنترل، ترمز پارک برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، ۶ ایربگ، گیربکس برقی، صندلی‌های برقی جلو و ورود و استارت بدون کلید، از امکانات جالب‌تری مانند نمایشگر ۱۵.۶ اینچی، رادار خطی، رادار نقطه کور، هدآپ دیسپلی، ماساژور صندلی‌های جلو وسیستم تهویه دوکاناله نیز برخوردار است.

البته باید منتظر ماند و دید شرکت وارد کننده مکث موتور، این خودرو را با چه امکاناتی وارد بازار ایران خواهد کرد.

قیمت ونوسیا Star

شرکت مکث موتور فعلا بخشنامه فروش محصولات ونوسیا را منتشر نکرده است. اما ونوسیا Star در کشور مبدا قیمتی بین ۱۸ تا ۲۲ هزار دلار دارد. بنابراین انتظار می‌رود قیمت فروش آن در داخل کشور کمی بالاتر از V-Online باشد.

بازگشت پیکان با قیمت نجومی به بازار خودروی ایران در ۵۶ سالگی !

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار