چاپ کد خبر: 20558
3 بهمن 1398

نجات۱۰۰ مسافر گرفتار در کولاک اقلید/شیراز صدر نشین بارش در فارس است

پیش‌بینی بارش۴٠ تا ٧٠ میلیتر باران در فارس

 دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان اقلید با هشدار در مورد سختی تردد در محورهای مواصلاتی این شهرستان از امداد رسانی و اسکان بیش از ۱۰۰ مسافر جامانده در راه‌های این شهرستان خبر داد.

محسن شریفی شامگاه چهارشنبه  افزود: به علت بارش برف وکولاک و لغزندگی جاده های مواصلاتی این شهرستان و همچنین کاهش دید افقی به کمتر از چهار متر از مردم درخواست داریم که از سفر غیرضروری پرهیز کنند.

وی ادامه داد: تا ساعت ۲۳ شامگاه چهارشنبه بیش از ۱۰۰ مسافر جا مانده در محور اقلید به سپیدان و اقلید به شیراز از سمت دژکرد امدادرسانی و اسکان داده شده اند.

وی همچنین گفت به علت کوهستانی بودن محورهای اقلید، تردد بدون زنجیر چرخ در این مسیر امکان پذیر نیست و پلیس راه از حرکت ماشین های بدون زنجیر چرخ جلوگیری خواهد کرد.

شریفی افزود: با دستور فرماندار شهرستان اقلید و هماهنگی بخشداران و همه دستگاههای اجرایی، ستاد مدیریت بحران مستقر در فرمانداری به صورت شبانه روزی تا آخر هفته و عادی شدن شرایط در حالت آماده باش بسر می برند.هواشناسی از تداوم  بارش برف تا روز پنجشنبه در شمال فارس خبر داد.

اردکان رکورددار بارش برف و باران

مدیرکل هواشناسی فارس میزان بارندگی در شهرستان های فارس را اعلام کرد.

مسعود دهملایی مدیرکل هواشناسی استان فارس،با اشاره به میزان بارندگی در شهرستان‌های فارس از بعد از ظهر دیروز سه شنبه یکم بهمن ماه تا بعد از ظهرچهارشنبه ۲ بهمن ماه، اظهار کرد: اردکان با ۱۷ و ۶ دهم، شیراز ۱۳ و ۲ دهم و درودزن با ۱۲ و ۶ دهم میلی متر بیشترین میزان بارندگی در سامانه اخیر را دارند.

او اضافه کرد: در شهرک گلستان ۱۰، ارسنجان ۸ و ۴ دهم، زرقان ۶ و ۴ دهم، فیروزآباد ۵ و ۴ دهم، کازرون ۴ و ۶ دهم، نورآباد ممسنی ۳ و ۷ دهم، تخت جمشید ۳ و ۶ دهم و فسا ۳ دهم، میلی متر باران به ثبت رسیده است.

مدیر کل هواشناسی استان فارس ادامه داد: در اقلید ۲، سروستان یک و ۹ دهم، خفر یک و ۶ دهم، صفاشهر یک و ۴ دهم، فراشبند یک، قیروکارزین ۷ دهم، استهبان ۳ دهم، ایزدخواست ۲ دهم، جهرم ۲ دهم و بوانات ۲ دهم، میلی متر باران باریده است.

او گفت: در اردکان ۱۸، شهرک گلستان ۷، درودزن ۳، ارسنجان ۲، اقلید ۲، صفاشهر ۲ و زرقان یک سانتیمتر برف باریده است.

مسعود دهملایی افزود: در سال زراعی امسال فیروزآباد با ۴۳۹ و ۴ دهم، لامرد با ۳۷۶ و ۹ دهم و قیروکارزین با ۳۹۱ میلی متر باران، بیشترین میزان بارش را داشته اند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار