چاپ کد خبر: 10661
7 مرداد 1398

نگرانی کشاورزان شهرستان پاسارگاد از نوسان شدیدقیمت خیار و گوجه فرنگی تولیدی منطقه

تصویر مرتبط

کشاورزان صیفی کار شهرستان پاسارگاد در استان فارس از قیمتهای بالاد نهاده های کشاورزی و نبود مشتری و قیمت پایین خرید محصولات تولید خود گلایه دارند. درحالی این گروه از کشاورزان از نبود مشتری با قیمت مناسب برای  محصول خیار خود نگران هستند که دستمزد کارگران در این منطقه بدلیل گسترش سطوح کشت محصولات جالیزی در نقاط مختلف استان فارس بالا رفته است.

به گزارش اول فارس ، در روز های گذشته برخی از کشاورزان منطقه پاسارگاد با انتشار کلیپ هایی در فضای مجازی مدعی شده اند بدلیل وجود مشکلات در فروش محصول خیارسبز  تولید جالیزی خود ناچار از چراندن گله های گوسفند و بز در مزارع خود هستند.

همچنین در روزهای گذشته فرماندار این شهرستان در کارگروه تخصصی اشتغال به کشاورزان در خصوص فروش محصولات کشاورزان امیدواری داده بود و اظهار کرد:امسال با توجه به وضعیت موجود کشاورزان صیفی کار نگران محصول تولیدی امسال خود نباشند وتلاش خواهیم کرد که با هماهنگی با مسئولان استانی با خرید محصولات کشاورزان به نرخ روز جلو ضرر وزیان کشاورزان گرفته شود.

برخی از کشاورزان شهرستان پاسارگاد همچنین نگران کاهش قیمت گوجه فرنگی در روزهای آت وهمزمان با فصل برداشت این محصول در منطقه هستند. این عده معتقدند در شهرستان مرودشت که گوجه فرنگی آن زودتر به بازار ارسال میشود نیز هم اکنون قیمتهای به گونه ای است که کشاورزان متضرر شده اند.

 لازم به ذکر است که سازمان کشاورزی استان فارس در خصوص کشت بی رویه محصولات صیفی در نقاط مختلف استان فارس هشدار داده بود.گزارشات دریافتی توسط اول فارس حاکی از کشت وسیع محصولات خیار وگوجه فرنگی در سطح این شهرستان در استان فارس میباشد.

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار