چاپ کد خبر: 110002
6 اردیبهشت 1402

پیش بینی هواشناسی | هشدار ورود و فعالیت سامانه بارشی جدید به استان فارس

هشدار زرد هواشناسی 1

هواشناسی برای آب  وهوای استان فارس هشدار زرد داد.

به گزارش اول فارس اداره کل هواشناسی استان فارس با صدور اطلاعیه هشدار شماره ۶ از ورود سامانه بارشی بهاری به استان فارس خبر داد.

بر اساس این اطلاعیه پیش بینی شده است این سامانه از بعد از ظهر چهارشنبه ۶ اردیبهشت تا بعد از ظهر شنبه ۹ اردیبهشت در مناطق مختلف استان فارس به شرح ذیل فعالیت نماید.

اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد، نسبت به بارش رگبار بهاری همراه با رعد و برق و  وزش باد در چهار روز آینده در استان فارس هشدار داد.

 هواشناسی فارس  اعلام کرد: این سامانه جدید بارشی ازعصرامروز چهارشنبه ششم اردیبهشت آغاز و تابعد از ظهر شنبه نهم همین ماه ادامه دارد.

این سامانه بارشی برای امروز عصر ششم اردیبهشت در جنوب شرق استان به ویژه منطقه فورگ، لارستان، داراب، حسن آباد داراب و زرین دشت فعال است. همچنین این سامانه جدید برای پنجشنبه هفتم اردیبهشت ماه در استان به ویژه مناطق شرقی، جنوبی و مرکزی ادامه دارد.

برای روز های هشتم و نهم اردیبهشت ماه هم این سامانه بارشی در استان، به ویژه مناطق شرقی و مرکزی پیش بینی شده است.

احتمال آبگرفتگی معابر
اثر مخاطره همچون احتمال آبگرفتگی معابر به طور محدود، احتمال جاری شدن روان آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، احتمال بر خورد صاعقه، سقوط اشیا بدون مهار از ارتفاعات و لغزندگی جاده ها در مناطق بارانی وجود دارد.

در حاشیه رودخانه ها نمانید

همچنین نماندن در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، اجتناب از چرای دام در حاشیه رودخانه ها ومسیل ها توصیه می شود.

پیشتر نیز اداره کل هواشناسی فارس در اطلاعیه سطح زرد نسبت به بارش رگبار بهاری همراه با رعد و برق و وزش باد در روزهای سوم تا پنجم اردیبهشت هشدار داده بود.

۲۰۲۳۰۴۲۶ ۰۹۲۲۱۷ 1

بر اساس این هشدار در مناطق مذکور، رگبار و رعدوبرق و نیز وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که احتمال جاری شدن روان‌آب، آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و شکسته شدن درختان کهنسال را در پی دارد.

به افراد توصیه می‌شود از نواحی حادثه خیز مانند حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها دوری کرده و از قرار گرفتن در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و نیز صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

بارندگیآمار

ناگفته های وکیل دادگستری از گرفتاری مالکین مجموعه ی مسکونی ۶۵ واحدی شیراز

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس چهارشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

هنوز م دور نشد فقط خدا کند بزنت بارون روح جوهای و گندم های ما که خیلی امید داشتیم

محمد چهارشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲

یه دونه از هواشناسیا درست نبوده

آخرین اخبار