چاپ کد خبر: 117308
7 مرداد 1402

ورود سامانه بارشی جدید و پیش بینی بارش های رگباری در مناطقی از استان فارس

اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد، نسبت به رشد ابر همراه با بارش رگباری و در مناطق جنوبی و شرقی، به ویِژه جنوب شرق استان هشدار داد.

به گزارش اول فارس ، مدیرکل هواشناسی فارس شنبه اعلام کرد: این سامانه از بعد از ظهر و اوایل شب هفتم مردادماه در مناطق جنوبی و شرقی به ویژه جنوب شرق،‌ ‌یکشنبه هشتم مرداد در مناطق جنوبی و جنوب شرق و برای دوشنبه نهم مرداد هم در مناطق جنوبی، شرقی، جنوب شرق به ویژه منطقه فورگ داراب، زرین دشت، داراب، حسن آباد داراب، ‌استهبان، ‌فسا، لارستان،گراش، اوز، خنج و نی ریز پیش بینی شده است.

هواشناسی+بارندگی+فارس

احتمال جاری شدن روان آب

مسعود حقیقت افزود: احتمال جاری شدن روان آب و برخورد صاعقه وجود دارد، همچنین عدم توقف در حاشیه و بستر مسیل ها و رودخانه ها توصیه می شود. ‌

هشدار کشاورزی

همچنین اداره کل هواشناسی فارس طی اطلاعیه سطح زرد کشاورزی نسبت به احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در مناطق جنوبی، شرقی و جنوب شرق استان هشدار داد.

حقیقت تاکید کرد: خودداری از دپو محصولات برداشت شده مانند جو و گندم، خودداری از چرای دام، عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه و مسیل ها، عایق بندی، مدیریت تغذیه و انتقال کندو های زنبور عسل به مناطق غیر آبگیر، مدیریت تغذیه آبزیان و جلوگیری از ورود روان آب به استخرها، عایق بندی سالن های پرورشی و بستن دریچه های گلخانه ها جهت جلوگیری از ورود باران از دیگر توصیه هایی است که باید رعایت شود.

پیشتر هواشناسی فارس، پنجم مردادماه در اطلاعیه سطح زرد نسبت به احتمال جاری شدن روان آب، رشد ابرهای همرفتی ، رگبار پراکنده باران ، رعد و برق، برخورد صاعقه ، وزش باد شدید و احتمال تگرگ در ناحیه شرق ، جنوب و جنوب شرق استان هشدار داده بود.

حذف کامل کاروانسرای چنارراهدار از صفحه تاریخ در شیراز

معنی نمادهای درج شده بر محصولات آرایشی که دانستن آن ها بسیار ضروری است!

با عضویت در  کانالها زیر از اخبار اول فارس آگاه شوید

اشاره 1

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

در کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

 کانال بله

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار