چاپ کد خبر: 22700
13 اسفند 1398

وضعیت مبتلایان به کرونا ویروس در استان فارس اعلام شد

آمار مبتلایان ابتلا به کروناویروس در استان فارس به ۳۵ نفر رسید.

شناسایی ۸ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در فارس
به گزارش پایگاه خبری اول فارس، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به شناسایی هشت مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس، گفت: با شناسایی موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۳۵ نفر رسید.
همتی افزود: بیشترین تعداد مبتلایان به کروناویروس در استان فارس را در گروه‌های سنی ۳۰ تا ۵۹ سال و بالای ۶۰ عنوان کرد.
وی اظهار داشت: از مبتلایانی که تاکنون شناسایی شده اند، متاسفانه یک نفر به دلیل وخامت شرایط جسمی ناشی از کهولت سن و بیماری‌های زمینه‌ای فوت کرده است.
همتی اضافه کرد: از تعداد ۳۵ مورد مبتلا، سه نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند، ۱۵ نفر نیز با توجه به وضعیت جسمانی مطلوب در شرایط ایزوله خانگی تحت نظر هستند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون همکاران آزمایشگاه مرجع معاونت بهداشت، نمونه ۲۳۴ فرد مشکوک را مورد آزمایش قرار داده اند که خوشبختانه جواب آزمایش ۲۰۱ نفر منفی بوده است، دو نمونه مثبت هم توسط انستیتو پاستور از نمونه‌های ارسال شده از دیگر دانشگاه‌های استان اعلام شده است.
همتی با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی توصیه کرد: هم استانی‌ها لازم است در این ایام از تردد‌های غیرضروری پرهیز کرده، در هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان و بینی خود را با آرنج یا دستمال بگیریم و بلافاصله دستمال را در یک پلاستک گره زده دور انداخته و دست‌های خود را بشوییم، از دست دادن و روبوسی بشدت پرهیز کرده و از تماس نزدیک با بیماران دارای علائم تب و سرفه خودداری کنیم.

معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: متاسفانه از مجموع مبتلایان قطعی کرونا ویروس در فارس دو نفر فوت کردند که هر دو زن هستند که یک مورد مربوط به شیراز و دیگری نی‌ریز بوده است.

عبدالرسول همتی با اشاره به وجود ٨ مورد جدید قطعی مبتلا به کرونا ویروس طی ٢۴ ساعت گذشته در فارس، عنوان کرد: از تعداد کل مبتلایان که مجموعا به ٣۵ مورد رسیده ۵٨ درصد مرد و ۴٢ درصد زن هستند.

او به تفکیک رده سنی مبتلایان قطعی هم اشاره و خاطرنشان کرد: ٣ درصد از افراد مبتلا زیر ١٠ سال، ۵۲ درصد در رده سنی ١٠ تا ۵٠ سال و ۴۵ درصد نیز در بین سنی ۵٠ سال به بالا قرار دارند.

این مقام مسئول، شیراز، لار، فسا، نی‌ریز، خرمبید و استهبان را شهرستان های درگیر کروناویروس در استان فارس اعلام و عنوان کرد: در حال حاضر تنها ١۴ نفر در بیمارستان بستری هستند، مابقی یا ترخیص شده یا در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

معاون بهداشت دانشگاه یادآور شد: اگر تب، سرفه یا هرگونه مشکلی در تنفس داریم، باید به پزشک خانواده خود مراجعه کرده و در صورت داشتن سابقه سفر، به پزشک اطلاع دهیم.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار