چاپ کد خبر: 141658
9 اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی برای ورود سامانه جدید و بارش های ۳ روزه در چندین استان

هواشناسی  از وقوع رگبار پراکنده باران در برخی نقاط کشور طی روزهای ۹ و ۱۰ اردیبهشت خبر داد و اعلام کرد که از روز سه‌شنبه  سامانه بارشی جدید وارد ایران خواهد شد.

پیش بینی هواشناسی برای ورود سامانه جدید و بارش های 3 روزه در چندین استان
به گزارش اول فارس، براساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز (۹ اردیبهشت) در جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب فارس و جنوب سیستان و بلوچستان، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. روز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) در بعضی ساعات در برخی مناطق غرب کشور، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ می‌دهد و دیگر مناطق ایران جوی آرام خواهند داشت. البته در ساعات بعد از ظهر برای ارتفاعات البرز مرکزی نیز رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور، به‌تدریج بارش در استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، جنوب آذربایجان غربی، لرستان، چهارمحال بختیاری و خوزستان به صورت رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد آغاز خواهد شد. روز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب تقویت می‌شود و گستره فعالیت آن جنوب و بخش‌هایی از مرکز کشور را نیز فرا می‌گیرد.

براساس اعلام سازمان هواشناسی، روز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی، مرکز و نیمه جنوبی کشور ادامه خواهد داشت. همچنین طی سه روز آینده (یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه) در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. ضمن این که در این سه روز، شرق و جنوب خلیج فارس مواج خواهد بود.

آسمان شهر تهران نیز فردا (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت) صاف، گاهی همراه با وزش باد، از بعد از ظهر قسمتی ابری با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتی‌گراد و طی روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) قسمتی ابری، از بعد از ظهر و نیمه ابری، در اواخر وقت ابری با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

گفتنی است، طی فردا و پس‌فردا (۱۰ و ۱۱ اردیبهشت) شهرکرد با کمینه دمای ۲ و ۳ درجه سانتی‌گراد و بندرعباس با بیشینه ۳۸ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مراکز استان‌ها خواهند بود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار