چاپ کد خبر: 68771
4 مهر 1400

چرا از استاندار جدید استان فارس خبری نیست؟

در حالی که چند هفته از شروع رسمی فعالیت دولت سیزدهم به ریاست ابراهیم رئیسی گذشته است تاکنون خبری از انتخاب استاندار جدید فارس نیست.

استانداری فارس 1

به گزارش اول فارس، این در حالی است که با انتخاب ابراهیم رئیسی بعنوان رئیس جمهور اسلامی ایران ، پیش بینی می شد انتخاب یک استاندار مردمی ، متعهد ، دلسوز و متخصص برای استان فارس یکی از اولویت های دولت انقلابی و ارزشی ایشان باشد.

عدم انتخاب و معرفی استاندار جدید استان فارس در حالی است که در اولین گام ، اکثریت مجمع نمایندگان استان فارس با نگارشی نامه ای خطاب به وزیر کشور گزینه های مورد نظر خود را به ترتیب اولویت معرفی نمودند و بسیاری بر این باور بودند که گزینه سرلیست مجمع نمایندگان گزینه قطعی دولت برای تصدی استانداری جدید فارس باشد.

تنها چند روز بعد اختلاف ها شروع شد و احزاب و تشکلهای حامی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ذیل ستاد انتخابی ایشان در استان فارس نیز چند گزینه دیگر را البته با تغییر اولویت نمایندگان استان فارس جهت سکانداری امور استان فارس به ریاست جمهوری پیشنهاد دادند.

در حالی که رقابت ها و لابی های سیاسی درون استانی و متفاوت فعالین سیاسی اجتماعی نزدیک به دولت رئیسی کم کم خود را نشان میداد ، جمع محدودتری از نمایندگان لیست دیگری را بعنوان گزینه های خود بعنوان استاندار جدید فارس منتشر و ارئه نمودند.

از این لیست و گزینه بازی های مرسوم که بگذریم ، حضور سه تن از فعالین سیاسی و اجرایی استان فارس بعنوان وزیر در دولت سیزدهم نیز خود یکی از عوامل به جمعبندی نرسیدن دولت نوپای ابراهیم رئیسی برای انتخاب استاندار جدید فارس می باشد.

این در حالی است که گروهی دیگر از مدیران اجرایی و سیاسی فعلی استان فارس  نیز تلاش جدی دارند تا با حضور در شکاف ایجاد شده فعلی بین حامیان دولت رئیسی و مدیریت در سایه اختلافات ، فضایی را فراهم کنند تا ضمن موفق نمایش دادن مدیریت فعلی استان فارس ، فضا را به گونه ای مدیریت کنند تا اجماع کافی جهت انتخاب استاندار جدید ایجاد نشده و شرایط بن بست سیاسی ، اجرایی و رخوت شدید کار و فعالیت های اجرایی سالهای اخیر همچنان حفظ گردد.

برخی شنیده ها حاکیست  راهبرد این جریان همچنان جاخوش کرده دولت موسوم به تدبیر و امید برای بقای هر چند کوتاه مدت در استان فارس تاکنون حتی مورد توجه برخی از نمایندگان و تصمیم گیرندگان نیز واقع شده است و حرکات تبلیغی _نمایشی در روزهای اخیر نیز حاکی از عزم جدی این گروه برای ایجاد خلل در اراده  وخواست عمومی مردم استان فارس برای تغییر در شرایط موجود است.

بدیهی است خواست عمومی و سیاسی حاکم بر افکار عمومی استان فارس بیانگر لزوم ایجاد تغییرات جدی ، گسترده و فراگیر در تمامی بخش های دولتی استان فارس با عنایت به رویکرد انقلابی و ارزش مدارانه دولت سید ابراهیم رئیسی بوده و استان پهناور فارس نیازمند حضور یک استاندار قوی ، عملگرا ، مردمی و برخوردار از روحیه انقلابی و جهادی میباشد که امید است دولت سیزدهم،  تصمیمات خود را برپایه ضرورت تغییر جدی در مدیریت استان فارس بعنوان مطالبه عمومی مردم استان فارس  بزودی اتخاذ و به آگاهی مردم شریف و انقلابی فارس برساند.

وات 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار