چاپ کد خبر: 116445
23 تیر 1402

چه خوابی برای مجموعه زندیه شیراز دیده اید ؟ شفاف بگویید مردم بدانند !

شهردار شیراز گفت: مجموعه زندیه به عنوان یک گنجینه نهان در دل شیراز، نیاز به توجه بیشتر در بازآفرینی، احیا و بازسازی دارد.
شهردار شیراز مطرح کرد؛ مجموعه زندیه به عنوان گنجینه نهان شیراز نیاز به بازآفرینی دارد

محمد حسن اسدی ضمن بازدید از برخی اماکن تاریخی در مجموعه زندیه افزود: شهر شیراز به‌عنوان یک شهر تاریخی، فرهنگی، کهن و مذهبی به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع) دارای گنجینه‌های بسیار زیادی است. مجموعه زندیه به‌عنوان یک گنج نهان و خفته در دل شهر شیراز، نیاز به توجه بیش از پیش، بازآفرینی، احیا و بازسازی نسبت به سنوات گذشته دارد.

اسدی گفت: در بازدید میدانی و نشستی که توسط مدیران، مسئولین شهری و استانی صورت گرفت تصمیمات مهمی در خصوص بازسازی و بازآفرینی مجموعه زندیه گرفته شد.

این مقام ارشد مدیریت شهری در ادامه به پروژه تاریخی فرهنگی زندیه اشاره کرد و گفت: بافت وسیع ۳۵ هکتاری مجموعه زندیه شامل میدان توپخانه و میدان نقاره‌خانه، دیوان‌خانه، ارگ، بازار، مسجد و آب‌انبار می باشد و در نوع خود مجموعه بی‌نظیر تاریخی، فرهنگی و گردشگری است.

شهردار شیراز در خصوص برنامه‌های شهرداری برای مجموعه زندیه تصریح کرد: طرح مجموعه زندیه در کمیسیون ماده ۵ استان مصوب و جهت تأیید نهایی به وزارت‌ میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی ارسال شده است. اقداماتی مانند کف سازی، نورپردازی و بدنه سازی توسط شهرداری در حال انجام است و سایر عملیات اجرایی بافت از جمله رعایت ضابطه ارتفاعی موضوعاتی است که باید به تایید نهایی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی برسد و پس از آن به شهرداری ابلاغ شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با توجه به اهتمام و همدلی که در مجموعه مدیریت شهری و استانی وجود دارد امیدواریم بتوانیم کار را با رعایت ضوابط تعیین‌شده شروع و فضاهای متعدد شهری پر از لذت‌ و آرامش را در بافت‌های تاریخی فرهنگی ایجاد کنیم.

شهردار شیراز گفت: اماکن تاریخی همچون آیینه تمام نمای فرهنگ کهن هر شهر، برای شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی جذاب و دوست‌داشتنی است و اگر به دنبال ایجاد یک میدان بزرگ، زیبا و سرگرم کننده و منسجم در شهر شیراز هستیم لازم است از ظرفیت مجموعه زندیه جهت تحقق نیازهای شهروندان و گردشگران استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: با اهتمام و همدلی مسئولین شورای اسلامی شهر و شهرداری یکی از مهمترین اولویت‌ها، اجرا و بهسازی مجموعه گردشگری زندیه در منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز است و تصمیماتی در خصوص توسعه و احیای این مجموعه گرفته شد‌ و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهسازی این بافت زیبا با قدمتی چند صد ساله باشیم.

بر اساس این گزارش شهردار شیراز  در باره طرحی که ” در بازدید میدانی و نشستی  توسط مدیران، مسئولین شهری و استانی صورت گرفت  و تصمیمات مهمی در خصوص بازسازی و بازآفرینی مجموعه زندیه گرفته شد”   توضیحات بیشتری نداد.

با عضویت در  کانالها زیر از اخبار اول فارس آگاه شوید

اشاره 1

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

در کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

 کانال بله

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

محمد سه شنبه , ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵

سال ۸۲ یک ملیون دلار از سازمان یونسکو برای باز سازی ارگ به میراس فرهنگی پرداخت شد!!خیلی پول بود اون زمان!سر یونسکو شیره مالی کردن و در پیتی و سرهم سازی کردن. سازمان شکایت کرد و دوباره چند سال بعد به این شکل که هست ساختن.مرض دارن پول نداشته و ارگ هم هروز و شب شلوغ برید ببینید.مگه چه مشکلی داره؟ ارگ از زمین و اسمان حرف نداره!!!

محمد سه شنبه , ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱

پول خرج و فاکتور ها رو به چند خانواده میشه کمک کرد اگر مسلمان و فکر مردم هستن؟؟اگر حقیقت داره که تورم ایمان مردم رو گرفته.؟؟؟خنکی هوا برید ببینید ملت حال میکنن همین الانش و همیشه شلوغ.مرگ دارن که فکر نمیکنن که علف به دهن بزی شیرین میاد!!!اگر منظور دیگه ی ندارن مثلا؟؟؟

محمد سه شنبه , ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶

زمانی که میخوان پول ملت رو ببرن دست به کار تعمیر و باز سازی میزنن. فاکتور بازی و فاکتور سازی. و یه فاکتور چند هزار ملیاردی تعویل میدن.سرمایه مردم برای خودشون بساز بفروش میکنن

S.r سه شنبه , ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴

دنبال دفینه و واگذاری به .. هستن.کیه که نفهمه .

سعید یکشنبه , ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸

خدایی ناحق نظر ندین..واقعا شهردار دلسوزی هستن ایشون..خودم کنارشون کار کردم..کاش همه مثل ایشون بودن..اگه توجه. کرده باشین اطراف مجموعه زندیه کلا داره سنگ فرش میشه و نورپردازی هم داره انجام میشه که به جذب بیشتر گردشگر کمک می‌کنه..

رنجبر یکشنبه , ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۶:۴۷

احسنت به چنین شهردار فهیم و با درایت
خداروشکر یه دلسوز برای شیراز پیدا شد
خدایی دکتر اسدی در عمران و ابادی شهرمون امسال کولاک کرده.?

ناشناس یکشنبه , ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۲:۱۶

میخان بدنش به چینی ها نگهداریش کنن یه ۲۵سالی

رحیم شنبه , ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

بفروشینش بره بدرد چی میخوره افتاده اون گوشه وسط شهر پول خوبی بزنین به جیب راحت

ناشناس شنبه , ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸

بازهم … آثار و اشیا تاربخی..

ناشناس شنبه , ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷

اینا فقط.. میخوان اینجا هم ..

ناشناس جمعه , ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴

خدا بخیر کند …این باز آفرینی ها بود که باعث شده امروز باید با سر افکندگی و با سرعت از داخل بازار عبور کنی . ( ..حدیث مفصل بخوان از این مجمل )

رها جمعه , ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳

ای کاش بازارها رو یه کمی ساماندهی میکردن.بازارهای سنتی مون به شدت شلخته اس .و زیبایی ش اصلا به چشم نمیاد

سبحان جمعه , ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵

خدا به خیر بگذره. متاسفانه شیراز دلسوزی ندارد. فقط ظاهر و یکم تو چیش باشه. کاری می کنند مسولین رد بالا کشور فقط شهرها شمالی نقشه کشور چون اهل اونجا هستند خوب است… حالام به خیر بگذره اثار زندیه دیدی ناپدید شد چی شد میشه مثل نابودی پارک ولیعصر.

آخرین اخبار