چاپ کد خبر: 122112
4 مهر 1402

چگونه ریل کشو را نصب کنیم؟

چگونه ریل کشو را نصب کنیم؟

استفاده از ریل در کشوها، یکی از بهترین ایده ها برای جلوگیری از خوردگی و خراب شدن کشوها است؛ از این ریل ها معمولا در محصولاتی مانند میز تلویزیون و جاکفشی استفاده می شود.

در گذشته افراد برای باز و بسته کردن کشوها، روی بدنه و کشو شکاف های باریکی ایجاد می کردند که سبب باز و بسته شدن کشوها می شد؛ اما پس از چند وقت این شکاف ها از بین می رفتند؛ البته هنوز هم از این نوع کشوها استفاده می شود، اما این نوع کشوها محبوبیت کمتری نسبت به کشوهای ریلی دارند. برای نصب ریل کشو باید به نکاتی توجه کنید؛ افرادی که از کشو در خانه هایشان استفاده می کنند، بهتر است با روش نصب ریل کشو آشنا شوند. این مقاله قصد دارد نحوه نصب ریل کشو را آموزش دهد.

مراحل نصب ریل کشو

نصب ریل کشو دارای مراحلی است که باید آن ها را یاد بگیرید؛ در صورت دانستن این مراحل، نصب ریل کشو خیلی راحت تر از آن چه که فکر می کنید خواهد شد. بهتر است برای نصب ریل کشو به نکاتی که خواهیم گفت، توجه بسیار زیادی کنید.

  1. نشانه گذاری جای ریل ها

نشانه گذاری جای ریل ها در ابتدا کار باعث زیبایی و تمیزی کار در انتها خواهد شد؛ پس، از قسمت جلو و پشت به اندازه ۲۰ سانتی متر اندازه گیری کنید؛ سپس این دو نقطه را به یکدیگر وصل کنید. نشانه گذاری در اصل باعث راحت تر شدن کار شما خواهد شد.

چگونه ریل کشو را نصب کنیم؟

  1. قرار دادن و نصب ریل کشو

در این مرحله، ابتدا باید ریل ها را روی قسمت های مشخص شده در جاکفشی یا کمد لباس قرار دهید و پس از انجام مرحله جای گذاری، شروع به نصب ریل کشو کنید. ابتدا باید بخش داخلی را بیرون بکشید تا جای پیچ ها را ببینید؛ سپس با استفاده از دریل، ریل کشو را به بدنه اصلی کشو پیچ کنید. همین کارها را در سمت دیگر کشو انجام دهید. نصب ریل ها بسیار راحت است، ولی باید به نکات کوچک توجه بسیار زیادی کنید.

  1. جای گذاری بخش بیرونی ریل کشو

حالا نوبت به نصب بخش جدا شدنی ریل ها می رسد؛ در این مرحله باید ریل ها را در روی کشو نصب کنید؛ در این مرحله نیز می توانید از خط کش برای اندازه گیری استفاده کنید تا کار شما تمیز انجام شود. شما می توانید با استفاده از دریل ( پیچ گوشتی شارژی) ریل کشو را به راحتی نصب کنید. در هنگام نصب بخش دوم ریل باید جای قرارگیری آن را با ریل اصلی هماهنگ کنید؛ در غیر این صورت، آن ها داخل یکدیگر قرار نخواهند گرفت.

  1. قرار دادن کشو داخل ریل

پس از انجام ۳ مرحله قبلی، حالا نوبت به قرار دادن کشو در جای خود می رسد؛ برای انجام این کار، ابتدا باید گیره سمت راست و چپ را به طرف بالا و پایین بکشید؛ سپس کشو را درون بدنه اصلی کشو قرار دهید. با انجام این ۴ مرحله به راحتی می توانید ریل کشوها را نصب کنید. زمانی که درحال قرار دادن کشوها در داخل بدنه اصلی کشو هستید، کشو را چندین بار به آرامی بیرون بکشید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید.

نصب ریل کشو در انواع مختلف

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که ریل ها در انواع مختلفی تولید می شوند و ممکن است هر کدام از ریل ها با روش های متفاوتی نصب شوند. ریلی که ما درمورد نصب آن صحبت کردیم، یکی از انواع ریل هاست که از آن استفاده های بسیار زیادی در کشوها و کمدها می شود.

شما می توانید به راحتی و در مدت زمان خیلی کم نصب ریل کشو خود را انجام دهید. در این بخش به نحوه نصب ریل کشو غلطکی که یکی دیگر از ریل های محبوب است اشاره خواهیم کرد.

ریل غلطکی برای کشوهایی با وزن کم مناسب است و شما می توانید از این ریل برای کشوهای لباس استفاده کنید. این ریل دارای دو قرقره است که این دو قرقره باعث باز و بسته شدن کشو می شوند.

این ریل ها را نیز باید با پیچ به دیواره کمد متصل کنید و باید در هنگام نصب این ریل ها بسیار مراقب باشید؛ زیرا اگر این ریل ها را درست نصب نکنید، ریل ها به هم برخورد خواهند کرد و خراب می شوند.

چگونه ریل کشو را نصب کنیم؟

نکات نصب ریل کشو

برای نصب ریل کشو بهتر است به نکاتی توجه کنید؛ نکاتی که می خواهیم به شما بگوییم، در انتها باعث زیبایی کار شما خواهند شد. اگر این نکات را رعایت کنید، می توانید از ریل ها مدت زمان بیشتری استفاده کنید. این نکات عبارتند از:

  • اندازه گیری عرض و عمق کشو

اگر به این نکته توجه کنید و قبل از نصب کشوها، عمق و عرض کشو را اندازه گیری بکنید، می توانید ریلی را بخرید که با این ابعاد هماهنگ است. درغیر این صورت ریل شما می تواند بزرگ تر یا کوچک تر از کشو باشد. اندازه گیری ابعاد کشو می تواند کار شما را خیلی راحت کند.

چگونه ریل کشو را نصب کنیم؟ 3

  • کشو را خالی کنید

بهتر است قبل از این که شروع به نصب ریل ها بکنید، وسایل داخل کشو را خالی کرده و در این صورت کار شما بهتر پیش خواهد رفت؛ زیرا وزن کشو کم تر و کار شما آسان تر خواهد شد. پس قبل از شروع نصب ریل کشو باید وسایل داخل کشو خالی شود. این کار سبب افزایش تمرکز شما خواهد شد.

  • توجه به وزن کشو

برای این که ریل بخرید، ابتدا باید به وزن کشو توجه کنید؛ زیرا وزن کشو باید با نوع ریل هماهنگ باشد؛ برای مثال ریلی که برای کشو لباس استفاده می کنید باید با ریل کشو کتاب هایتان متفاوت است. اگر از ریل اشتباه استفاده کنید، هم ریل ها خراب می شوند و هم کشو آسیب خواهد دید. پس پیشنهاد می کنیم از ریل مناسب استفاده کنید.

  • نصب درست ریل ها

باید ریل ها را خیلی خوب نصب کنید؛ درغیر این صورت ریل شما خیلی سریع خراب خواهد شد. پس باتوجه به نکاتی که درمورد نصب ریل ها گفتیم، باید آن ها را به درستی نصب کنید تا بتوانید از آن ها برای مدت زیادی استفاده کنید. نصب درست ریل ها مهم ترین نکته است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

بهترین روش مراقبت از گیاه آپارتمانی کالانکوا که گلهای زیبایی دارد

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار