چاپ کد خبر: 70353
14 دی 1400

۵ کشته ، ۸ هزار آسیب دیده و ۲ هزار خانوار درگیر سیل در استان فارس

 معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس از امداد رسانی هوایی به مردم سیل زده بخش اشکنان لامرد و بیرم لارستان خبر داد و گفت: سیل در استان ۵ کشته و بالغ بر هشت هزار آسیب دیده داشت.

سیل 20

به گزارش اول فارس ،محمد مهدی خوبیار  اظهار کرد: از ابتدای بارندگی‌های هشتم دی ماه تاکنون ۲۴ شهرستان فارس درگیر سیل، آبگرفتگی و برف و کولاک بوده است‌

وی با بیان اینکه در سامانه بارشی در این مدت به دو هزار و ۳۵۱ نفر خانوار استان فارسی درگیر سیلاب اخیر شده اند، افزود: در پی وقوع بارشها و نزولات جوی سامانه اخیر هشت هزار و ۱۶۸ نفر در فارس آسیب دیده اند که از این تعداد ۵ نفر فوت شده اند.

خوبیار از امداد رسانی این جمعیت به هشت هزار و ۱۸۶ نفر از آسیب دیدگان سیل اخیر خبر داد و بیان کرد: در این مدت ۲۲ نفر اسکان اضطراری داده شده و ۱۸۳ تیم عملیاتی با ۷۰۰ نفر نیروی تازه نفس امداد و نجات کار امداد رسانی به حادثه دیدگان را انجام داده اند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس همچنین از اعزام ۱۴۲ خودروی عملیاتی و ۱۰۲ خودروی امدادی به مناطق سیل زده استان خبر داد و اضافه کرد: ۳۵۱ واحد مسکونی در طی این بارش‌ها آسیب دیده اند که همه این واحدها توسط عوامل امدادی تخلیه آب شده اند.

خوبیار گفت: هم اکنون کار امدادرسانی به روستاهای محصور شده با سیل در بخش اشکنان لامرد و بیرم لارستان با بالگرد در حال انجام است.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار