چاپ کد خبر: 137152
25 اسفند 1402

آقای معاون استاندار فارس چطور با سرعت مشکلات آزادراه شیراز-اصفهان را حل کنند؟ فقط برای ۱۲ ساعت؟

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس از احصای مشکلات آزادراه شیراز-اصفهان برای نوروز در ستاد خدمات سفر استان خبر داد و گفت: با اخذ تدابیر مناسب این مشکلات باید به زودی برطرف شود.”به خصوص از ساعت هشت شب تا هشت صبح”

مشکلات آزاد راه شیراز اصفهان

دکتر سید ابراهیم رئیسی که صبح روز پنجشنبه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۲ و در قالب دور دوم سفرهای استانی به استان فارس سفر کرده بود، در نخستین برنامه این سفر ۶ قطعه از پروژه بزرگ و ملی آزادراه شیراز-اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر را افتتاح و دستور آغاز عملیات قطعه ۷ این پروژه را صادر کرد.

به گزارش اول فارس و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، محمد فرخ زاده در جلسه ستاد خدمات سفر استان، نامناسب بودن تابلوهای راهنمای مسیر در آزادراه شیراز-اصفهان، کمبود مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی ثابت و موقت، فقدان امکانات مربوط به مدیریت بحران در مناطق سردسیر همچون مخازن نمک و ماسه در مناطق برف گیر و دارای برودت هوا، دسترسی نداشتن مناسب به شبکه تلفن همراه و اینترنت در طول مسیر و نبود جایگاه مناسب برای پلیس آزادراه را از جمله مشکلات آزادراه شیراز-اصفهان دانست.

وی با تاکید بر ضرورت تکمیل زیرساخت ها برای تأمین امنیت مسافران به خصوص از ساعت هشت شب تا هشت صبح در این بزرگراه از اداره کل راه وشهرسازی درخواست کرد هرچه سریع تر جلسه ویژه آزادراه با محوریت شرکت آزادراه ها، اپراتورهای تلفن همراه، پلیس راه و امنیت برگزار و نیازمندی های این محور به صورت عملی و نه در قالب صورت جلسه و بوروکراسی اداری احصا و مرتفع شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد خدمات سفر با اشاره به استقرار پایگاه موقت اورژانس در آزادراه شیراز اصفهان، کمبود دوربین های پایش تصویری و کنترل سرعت در طول مسیر را همچنان یکی دیگر از معضلات این آزادراه برشمرد و اضافه کرد: مشکلات عمرانی ناشی از نقص فنی در اجرای برخی نقاط و جاری شدن چشمه های خودجوش و یخ زدگی در زمان بارندگی و برودت هوا و به تبع آن یخ زدگی معابر و امکان بروز تصادفات زنجیره ای باید به سرعت مرتفع شود.

فرخ زاده خاطرنشان کرد: افزایش جایگاه های سوخت، امکانات ایمنی و مناسب برای مدیریت بحران و استقرار ایستگاه های امداد و نجات از موارد مهم در بالا بردن کیفیت سفر برای میهمانان و هم استانی ها است.

وی ترافیک شهرک گویم را معضل جدی در مسیر آزادراه دانست و از مصوبه این ستاد برای آماده سازی و تعریض مسیر جنوب از سمت گویم به شهرک گلستان به منظور تسهیل در رفت وآمد توسط شهرداری شیراز و کنترل ترافیک توسط پلیس راهور خبر داد.

سوال اینجاست چگونه در حالی که شاهد شروع سفرهای نوروزی هستیم و در آخرین لحظات با یک مصوبه  ستاد خدمات سفر استان مشکلات را آن هم فقط برای چندین ساعت حل کنند؟ جا دارد جانشین استاندار فارس برنامه شان در این باره اعلام کنند تا مردم بدانند! آیاد ستاد سفرتان دیر تشکیل نشد تا دستور ات لازم را نه برای ۱۲ ساعت بلکه برای رفع مشکلات برای همه ساعات روز صادر کند؟

عضو کانال خبری ما در تلگرام شوید

شما هم اگر نظری دارید برای ما بنویسید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

حامد طالبی شنبه , ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴

کاش صفحه هلال احمر آباده رو ببینند که هر دو سه روز یه مرتبه تصادفات منجر به مرگ توی آزادراه خبرش رو میذارن،کاش مسئولان توی این ایام یه مقدار به فکر رونق گردشگر توی شهرهای دیگه فارس مث آباده، صفاشهر،سعادت شهر و مرودشت و … بودن،لااقل عوارضی میذاشتن تا یه نقدار از مسافرا سمت اباده و بقیه شهرا بیان،ماه رمضان و آزاد راه و تصمیمات اینطوری باعث شد که چرخه اقتصادی گردشگری توی شهرهای شمالی فارس فلج بود،فلج تر که چه عرض کنم،قطع نخاع بشه

ناشناس جمعه , ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳

متاسفانه جاده روستایی کودیان شده محل تردد تریلی و کامیون .بارها به اداره راه مراجعه کردیم ؛ به استانداری و پلیس راه ؛ هیچ نتیجه ای حاصل نشد . حتی حاطر به نصب یه تابلو عبور کامیون ممنوع نشدند . حالا ببینیم روزهای اینده چه فاجعه ای رخ میدهد .

رضا جمعه , ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹

خوابن این اقای فرخ زاده، اتوبوس رسیده تو ترمینال بیدار شدن!

ناشناس جمعه , ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴

سلام فقط ازاد راه شده جولانگاه شوتی ها وماشین های سنگین وگند زدن به شهرک گویم اول زیر گذر وبعد ورود صدهاماشین سنگین مسوولین بیایید به داد مردم برسید

آتل متل،توتوله جمعه , ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱

شما چه توقعی دارید از معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارتی استان، این پروژه هم مانند بسیاری دیگر مثل ماست نیم بند افتتاح شده و مردم هم خوش و خرم استفاده میکنن و فقط فکر زود رسیدنند حالا چجورش واسه هیچکس مهم نیست

ha جمعه , ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷

وقتی پای همت و عرضه و تدبیریاشه.
وقتی پای رانت و دزدی و چپاول نباشهــــ
هر کاری نشد نداره فقط وفقط یه کم باید
تکونش داد و پای عمل ایساد..

آخرین اخبار