چاپ کد خبر: 80868
23 فروردین 1401

ایران خودرو شاسی بلند جدید هایما S8 تولید می کند+مشخصات و قیمت احتمالی

7858758 783
مدیرعامل ایران خودرو خراسان از افزایش ظرفیت تولید خودرو‌های شاسی بلند خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از پروژه توسعه خط مونتاژ در اواسط امسال، علاوه بر افزوده شدن هایما ۸S، میزان تولید هایما S۵ و S۷ پلاس افزایش خواهد یافت.

به گزارش اول فارس به نقل از گروه صنعتی ایران خودرو (ایکوپرس) آقای بیژن زاهدی فرد افزود: خط جدید تولید که توسط شرکت تام و ایران‌خودرو خراسان در حال تجهیز است، امکان تولید همزمان چهار مدل خودروی شاسی بلند را دارد.

وی با بیان این‌که بیش از ۴۹ هزار دستگاه خودروی هایما از سال ۱۳۹۴ در ایران خودرو خراسان تولید شده است، ادامه داد: تعهدات خودرو‌های هایما به روز شده و هیچ گونه تعهد معوقی وجود ندارد. در سال گذشته نیز برنامه تولید محصولات هایما، ۱۰ هزار دستگاه خودرو بوده که حدود ۹۰ درصد آن محقق شده است.
زاهدی فرد بر افزایش سطح داخلی‌سازی قطعات محصولات هایما و ضرورت آموزش‌های لازم به نمایندگی‌های خدمات پس از فروش تاکید کرد و گفت: این برنامه‌ها در دستور کار ساپکو و ایساکو قرار گرفته است.

وی همچنین در خصوص تولید محصول جدید گفت: برنامه تولید هایما ۸S در دستور کار ایران‌خودرو خراسان قرار دارد که طبق هدف‌گذاری، امسال به بازار عرضه خواهد شد.

haima 8s637410278376782936

مشخصات فنی هایما هشت اس

سال ۲۰۱۸ هایما برای رقابت با پرچمداران کراس‌اورهای جمع و جور در بازار چین، گران‌ترین کراس‌اورش را با نام هایما ۸S معرفی کرد؛ خودرویی که البته از مدل ۲۰۱۹ برای مشتریان چینی قابل خریداری بود.

هایما ۸S از همان ابتدای ورودش به بازار، فقط با موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ قابل خریداری بوده و هست و برای مدل ۲۰۲۱ نیز هایما همچنان از همین موتور استفاده می‌کند. این موتور که با کد GA16-YF شناخته می‌شود، حدود ۱۹۱ اسب بخار به همراه ۲۹۳ نیوتن متر را با گیربکس ۶ دنده دستی یا اتومات یا گیربکس ۷ دنده اتومات دوکلاچه، به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

article 637409738001940501 thumb 960 542

قیمت احتمالی هایما ۸S

قیمت هایما ۸S در بازار چین از حدود ۸۰ هزار یوآن شروع شده و به حدود ۱۳۷ هزار یوآن هم می‌رسد؛ یعنی حدود ۱۴ تا ۲۱ هزار دلار. بنابراین هرطور که حساب و کتاب کنیم، قیمت تمام شده آن، بیش از ۹۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

با اینکه هایما ۸S حدود ۱۵۴۰ تا ۱۵۶۰ کیلوگرم وزن دارد اما می‌تواند صفر تاصد را در ۷.۸ ثانیه طی کند. ضمن اینکه مصرف ترکیبی‌اش نیز تنها ۶.۹ تا ۷.۲ لیتر است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

علیمحمدخاکبیز سه شنبه , ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴

خریدارs8 های ما درسال ۱۴۰۱

آخرین اخبار