چاپ کد خبر: 132496
4 بهمن 1402

به استاندار فارس در سفرش به تهران چه وعده هایی داده شد؟

استاندار فارس در سفر به تهران و در دیدار‌های جداگانه با تعدادی از مسئولین، راه‌های مرتفع شدن برخی مسائل و موانع مزمن شده استان را بررسی کرد.

سفر استاندار فارس به تهران
به گزارش اول فارس، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در دیدار با علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، پروژه خط انتقال آب از خلیج فارس به استان را به بحث و بررسی گذاشت و از تلاش‌ها برای افزایش سرعت عملیات اجرایی این پروژه خبر داد و گفت: پیمانکار پروژه هم اکنون در چند جبهه مشغول به عملیات اجرایی است؛ در این جلسه مصوب شد فاز دوم این پروژه نیز آغاز شود تا ظرفیت انتقال آب به فارس افزایش یابد‌

تقویت آبرسانی به شهر جدید صدرا موضوع دیگری بود که با حضور وزیر نیرو بررسی و مقرر شد با استفاده از خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز بخشی از مشکل این شهر جدید مرتفع شود.

ایمانیه همچنین موضوع انتقال آب از سد تنگ سرخ به شیراز را با محرابیان بررسی کرد و اظهار داشت: با انعقاد تفاهم نامه ما بین وزارت نیرو و قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و انجام هماهنگی‌های لازم شاهد آغاز این پروژه خواهیم بود.

همچنین موضوع آبرسانی به شهر بیرم، در کوتاه مدت و دراز مدت مورد بحث و پیگیری قرار گرفت.

استاندار فارس سپس در دیدار با عبدالرسول پیشاهنگ مدیرعامل نیروگاه‌های حرارتی مباحث مرتبط با تولید برق در فارس را پیگیری کرد.

او از جایگزینی نیروگاه برق واقع در بلوار مدرس شیراز که آلودگی صوتی برای ساکنین این منطقه ایجاد کرده خبر داد و افزود: دو نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی با رعایت عدم آلودگی صوتی و عدم آلودگی محیط زیستی جایگزین نیروگاه فعلی می‌شود.

ایمانیه همچنین از فعال شدن پروژه هزار مگاواتی خنج با فرآیند جدید خبر داد و اظهار داشت: نیروگاه حافظ که ۱۰۰۰ مگاوات تولید برق دارد تبدیل به نیروگاه سیکل ترکیبی می‌شود تا ظرفیت آن از ۱۰۰۰ به ۱۵۰۰ مگاوات تغییر یابد؛ احداث ۳۵۰ مگاوات انرژی خورشیدی نیز مورد تصویب قرار گرفت.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه فارس جلسه‌ای نیز، باهدف برقراری ارتباط جدی‌تر سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم کشور‌های حوزه خلیج فارس با استان فارس داشت و خاطرنشان کرد: امیدواریم جلسه دوم و تکمیلی طی روز‌های آینده در شیراز برگزار شود؛ در تلاش هستیم مسیری جدیدی در این زمینه آغاز کنیم.

او در ادامه جلسه‌ای هم با مسئولین شرکت کاشی حافظ مستقر در شهرستان زرقان داشت و در راستای انتقال قسمت‌های آلوده کننده محیط زیست به خارج از شهر و همچنین توسعه این بنگاه تولیدی اقتصادی مبتنی بر رعایت محیط زیست شهرستان بررسی‌های لازم را انجام داد.

محور دیگر سفر ایمانیه به تهران، پیگیری برای ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان نورآباد به ویژه صنایع مرتبط با انگور بود که طی مذاکرات انجام شده، مقرر شد پیگیری‌های لازم صورت پذیرد و نتایج باهدف پیشرفت برنامه‌ها ارائه گردد.

ایمانیه فعال شدن شهرک صنعتی دارو در شهرستان بیضا را نیز پیگیری کرد و برای رفع موانع موجود مذاکراتی انجام داد تا هرچه سریع‌تر این شهرک دارویی راه اندازی شود و سرمایه‌گذاران برای تولید به آن راه یابند.

استاندار فارس در پایان سفر یک روزه به تهران و در مسیر بازگشت به مرکز استان در ارتباط تلفنی با ستاد مدیریت بحران شهرستان خنج، ضمن خدا قوت به اعضای ستاد، گفت: تدبیر و منطق حکم می‌کند قبل از وقوع بحران به فکر پیشگیری از آن باشیم و تصمیماتی اتخاذ کنیم تا مانع وقوع بحران یا کاهش پیامد‌های ناشی از آن باشد.

او برگزاری این قبیل جلسات در زمانی که بحران وجود ندارد را موید پیشگیری عنوان کرد و از اعضای ستاد مدیریت بحران خواست در راستای جلوگیری از آسیب به مردم از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ابوذر رضانژاد شنبه , ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸

خوب ما در استان فارس ما چرمینه داشتیم مثل گوشت تیکه تیکه شد فروخته شد شخصی کسی سوال کرد از مسوولان فارس مشخص نه خوب این و کارخانه تولید یخچال آزمایش در مرودشت کاری به سرش آوردن داخل ورشکستگی شد خوب مسوولان میخواستن که اینجوری پیش بره

باهر چهارشنبه , ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷

در همه جای ایران روی رودخانه ها سد زده میشود و آب آنها برای آشامیدن و یا برای صنعت به شهرها آورده میشود.نتیجه آن کاهش آب کشاورزی و نیز خشک شدن محیط زیست محل عبور رودخانه ها و تالاب‌های آن نواحی و در نهایت تغییر اقلیم آن منطقه میشود و بیابانی شدن نتیجه حتمی ان هست و نیز کاهش تولید محصولات کشاورزی و یا شدت یافتن استفاده از آب چاه های عمیق و نیمه عمیق و بعد فرونشست زمین دشتهای کشاورزی و یا شور شدن آب چاه های کشاورزی و آشامیدنی و در نهایت بعلت بیکار شدن کشاورزان ،کوچ کردن آنها به اطراف شهرها و حاشیه نشین شدن با صدها معضلات بزرگ و خالی شدن روستاها.
حال تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل و از این معضلات تصمیمات یک جانبه و کاملا نسنجیده که هر مسیولی تا در قدرت هست انجام میدهد و عواقب آن هم حرث و نسل و محیط زیست ایران را بصورت برگشت ناپذیر تخریب دایمی می کند.همچنان که تصمیمات قبلی طی سالیان گذشته در این موارد اکنون نتایج وحشتناک آنها در گوشه و کنار کشور برای داخل و خارج عیان شده است.منتها کماکان همان روشها هنوز ادامه می یابد و هیچ نوآوری وجود ندارد.

آخرین اخبار