چاپ کد خبر: 135085
4 اسفند 1402

به راننده ها در نوروز ۱۴۰۳ « قهوه» مجانی تعارف می شود

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در راهکاری عجیب برای کاهش تصادفات جاده ای گفت: به رانندگان قهوه مجانی یا نوشابه خاص بدهید.

​به گفته رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر، ارائه قهوه مجانی به رانندگان یک راهکار مفید برای مقابله رانندگی در حالت خواب‌آلودگی است.

صادق محمودی؛ رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر صبح امروز در هفتادونهمین کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی اظهار کرد: تعداد پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر از هزار و ۴۳۰ به هزار و ۵۱۳ پایگاه در طرح نوروزی ۱۴۰۳ افزایش یافته است.

وی افزود: تعداد امدادگرانی که برای طرح نوروز ۱۴۰۳ فعال شده‌اند ۲۲ هزار نفر است که نسبت سال گذشته ۳ هزار نفر افزایش داشته است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر بیان کرد: هزار خودروی هلال احمر که ۳۰۰ عدد آن آمبولانس است در گمرک بوشهر گیر کرده‌ و ترخیص نمی‌شوند.

espresso

محمودی گفت: پیشنهاد می‌دهم برای کاهش تصادفات جاده‌ای به رانندگان قهوه مجانی بدهید یا نوشابه خاص با کافئین بالا تولید کنیم و به رانندگان در جاده ها بدهیم چراکه خواب آلودگی از مهم ترین علت تصادفات در جاده‌ها است.
براساس آمار و ارقام ارائه‌شده از سوی پلیس راهور،‌ ۱۲۱۷ نفر در پی تصادفات رانندگی طی طی تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ جان خود را از دست دادند. این آمار نسبت به سال گذشته افزایش شش درصدی را نشان می‌دهد. به گفته سردار «تیمور حسینی»، رییس پلیس راهور، ۶۴ درصد از علت این تصادفات در ایام نوروز مربوط به خستگی و خواب‌آلودگی و همچنین سرعت بالا بوده است. این دو مسئله به‌سادگی قابل پیشگیری است

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

باهر جمعه , ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

قهوه و چای و نوشابه از مواد ادراراور هستند که بعداز خوردن بایستی دستشویی بهداشتی به اندازه کافی در مسیر تردد وجود داشته باشد که متاسفانه وجود ندارد و خوردن قهوه بهمین خاطر خطرناک هم می باشد.
خستگی و خواب الودگی که مسبب ۶۴ درصد تصادفات هستند فقط با ایجاد محل استراحت و خواب مناسب و کافی و ارزانقیمت برای مردم امکان پذیر هست و هبچ راه دیگری ندارد.
گیرم که با خوردن قهوه یک ساعت هم این خستگی و خواب الودگی عقب افتاد ولی رفع که نمیشود مجددا فشار خطرناک خود را وارد خواهد کرد و تصادفات در اثرانها رخ خواهد داد.
جابجایی مشکل و یا تاخیر انداختن در ان باعث حل اصولی مشکل نمی شود خصوصا مسافرین فقیری که باید در پارکها و حاشیه خیابانها و بدون حمام کردن و بدون دستشویی مناسب و بدون محل گرم و مناسب برای خوابیدن جز عذاب وحشتناک در مسافرت چیزی بدست نمی اورند حتی اگر تصادف هم نکنند و کشته نشوند.
مسافرت در زمان عید نوروز یعنی به استقبال مرگ‌رفتن عمدی.

آخرین اخبار