چاپ کد خبر: 124306
1 آبان 1402

توئیت نماینده شیراز در مورد اتصال فارس به دریا : باید ساحل داشته باشیم

اتصال فارس به دریا

جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اتصال فارس به دریا با اشاره به اینکه ضرورتی ندارد استان فارس در استان‌هایی که ساحل دارند، سرمایه‌گذاری کند، گفت: فارس یا باید ساحل داشته باشد یا آب دریا را برای مصرف صنایع منتقل کند.

به گزارش گروه سیاسی اول فارس، جعفر قادری در توییتی نوشت: می‌گویند برای سرمایه‌گذاری فارس در سواحل سایر استانها منعی وجود ندارد.

نماینده شیراز افزود: اما به چه دلیل در طرح‌های ساحلی در طرح‌های ساحلی سایر استانها سرمایه‌گذاری کنیم، وقتی که نیروهای فارسی در این طرح‌ها غیر بومی تلقی شده و امکان جذب نداشته باشند؟

وی ادامه داد: یا باید خودمان ساحل داشته باشیم یا آب دریا را برای صنایع به استان فارس منتقل کنیم.

بر اساس این گزارش هر چند نماینده مردم شیراز توضیح بیشتری در خصوص دلیل این توئیت خود نداده است ولی بنظر میرسد در مورد مطالبه مردم استان فارس اتصال فارس به دریا پیشنهاداتی داده شده که رسما اعلام نشده است که باعث این واکنش جعفر قادری شده است.

نقشه استان فارس وقتی دریا داشت

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

تفکر سالم سه شنبه , ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳

چه توقعی از بابای عرب هست که به خلیج فارس نگه خلیج عربی
وقتی که .. برخی لاری و هرمزگانی مخالف اتصال فارس به دریا هستند
متاسفانه برخی لاری های متوقع نه خود میتوانند پیشرفت کنند و نه میگذارند لامرد به عسلویه ای بزرگتر تبدیل شود و کل کشور و استان فارسی ها متنفع شوند.
درود بر تفکر سالم

باهر دوشنبه , ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶

استانهای بوشهر و هرمزگان که از قدیم الایام چنین نامی وجود نداشته است و جزو ولایت فارس و بنادر بوده اند و نام خلیج فارس هم از این ولایت بزرگ گرفته شده است حالا تمام سواحل خلیج فارس را صاحب شده اند و استان فارس در حد نام فارس هم از ساحل خلیج فارس بهره ندارد.
بهتر هست نام خلیج فارس هم به خلیج بوشهر و هرمزگان تغییر داده شود تا خیال استان فارسی ها هم برای همیشه راحت شود و ادعایی نداشته باشند.
نه اینکه این خلیج بنام فارس باشد ولی بکام بوشهر و هرمزگان!!!

راستگو دوشنبه , ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳

آقای قادری همه می دانند که جنابعالی لامردی هستید و بارها ایده تجزیه فارس را با همفکرانتان در لامرد سالهاست که مطرح می کنید خواهش می کنم از فارس و شیراز مایه نگذارید .راهیابی به دریا جزو فاکتورها برای تشکیل فارس جنوبی به مرکزیت لامرد است که صد البته اگر بن است استان جدیدی تشکیل شود لارستان باقدمت طولانی که دارد اولویت دارد شما تا دهه هفتاد زیر مجموعه لارستان بودید

راستگو دوشنبه , ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

جناب آقای جعفری ظاهراً اطلاع ندارند که فاصله لامرد تا دریا کمتر از ۲۰دفیقه است آب هم که از طریق دریا درحال انتقال به لامرد است .ساحل مورد نظر ایشان هم از یک سمت به عسلویه متصل میشه ا ز سمت دیگه به منطقه حفاظت شده و منطقه انرژی بر پارسیان .کمی تحقیق کنید بعد توییت کنید . درضمن صنایع بزرگ نفت و گاز هم در شهرستان لامرد و مهر هستند واستان فارس از آن بهره مند .امیدوارم هدف اصلی تان تشکیل استان لامرد نباشد که در اینصورت فارس بازنده اصلی این کار خواهد شد

علیرضا دوشنبه , ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

جناب قادری چطورشده بعدازچندسال نمایندگی واکنون درآستانه پایان این دوره مجلس شما یادتان آمد.انشاالله تبلیغاتی نباشد وگرنه خیلی دیرشده

بندری دوشنبه , ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸

آقای قادری داره واسه وطن خود یعنی لامرد تلاش می‌کنه نه فارس .
در یک باریکه اتصال به دریا مگر چه تاسیساتی قرار است بزنید.؟
اصلا مگه بقیه استان ها چیکار می کنند که شما باید به دریا وصل بشید ؟
آب که با خط لوله داره منتقل میشه در زمین به جای راه زمینی لار و داراب که مسطح است و شهرستان های بزرگ در مسیر دارد با زور شما از لامرد منتقل می شود.
خوب حالا هر چی می خوای تاسیسات صنایع بزن.
هر جور فکر می کنم پس زمینه اتصال به دریا نیست دیگه ای.

امین دوشنبه , ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

جعفربس کن دیگه

آخرین اخبار