چاپ کد خبر: 128676
24 آذر 1402

توضحیات بنیاد شهید درباره از سرگیری اعطای وام خرید خودرو به ایثارگراران

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعلام رفع مشکل دریافت وام خودروهای داخلی برای ایثارگران گفت: پیش فاکتور ایثارگرانی که بانک ملی به عنوان بانک عامل آنها برای دریافت وام خودروی داخلی اعلام شده بود در حال انقضا بود که مقرر شد این پیش فاکتور تمدید شود.

 وام خرید خودروی داخلی
حیات: میثم اروز با تشریح آخرین وضعیت واگذاری خودروهای داخلی به ایثارگران معزز بر اساس بند و تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ گفت: مقرر شده بود که از ابتدای پاییز هر ماه ۲۲۰۰ ایثارگر معزز برای دریافت خودروی داخلی فراخوان شوند که تاکنون طی دو فراخوان برای حدود ۴۴۰۰ نفر پیامک ارسال شده و منتظر اعلام فراخوان سوم ازسوی خودروسازی های ایران خودرو و سایپا برای گروه سوم ایثارگران معزز هستیم.

۱۰ هزار ایثارگر مشمول دریافت خودروی داخلی هستند

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگرانمبنی بر اینکه چند نفر از ایثارگران خودروی داخلی دریافت خواهند کرد؟ گفت: ۱۰ هزار ایثارگر مشمول دریافت خودروی داخلی هستند که طی ۴ مرحله فراخوانده می شوند.

اروز ادامه داد: تاکنون تقریبا نیمی از جامعه هدف ما برای دریافت خودروی داخلی فراخوانده شده اند.

تاخیر بانک های ملی و تجارت در اعطای وام خودروی جانبازان

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مشکلات پیش آمده در مسیر دریافت تسهیلات خودروهای داخلی برای ایثارگران معزز گفت: به دلیل تاخیر بانک های ملی و تجارت در ارائه وام خودروهای داخلی به ایثارگران معزز، اعتبار پیش فاکتور این افراد در حال انقضا بود که خبر خوش برای ایثارگران این است که این پیش فاکتورها تمدید خواهد شد.

اروز ادامه داد: از میان ۶ بانک عامل برای اعطای وام خودرو به ایثارگران مشمول، بانک های ملی و تجارت به دلیل برخی مشکلات روند اعطای وام را با تاخیر آغاز کردند.

ایثارگران نگران انقضای پیش فاکتورهایشان نباشند

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ایثارگرانی که بانک عامل آنها بانک های ملی و تجارت بود، نگرانِ منقضی شدن پیش فاکتور خود بودند که طی رایزنی های صورت گرفته با خودروسازی های ایران خودرو و سایپا، مقرر شد که این پیش فاکتورها تمدید شود تا ایثارگران معزز بتوانند از تسهیلاتی که قانون گذار به منظور دریافت وام خودرو برای آنها تدارک دیده است، بهره مند شوند.

اروز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کدام بانک پیشرو در اعطای وام به ایثارگران معزز بوده است؟ گفت: از میان ۶ بانک عامل، بانک دی به همه تعهدات خود برای اعطای وام خودرو به ایثارگران عمل کرده و ایثارگرانی که بانک عامل آنها، بانک دی بوده با کمترین مشکل و در کوتاه ترین زمان وام خودروی خود را دریافت کرده اند؛ از سوی دیگر ایثارگرانی که بانک عامل آنها، بانک پارسیان بوده با مشکل روبرو بودند که درصددیم تا مشکل آنها را رفع کنیم. به عنوان مثال، بانک پارسیان، شرایط سنی ایثارگران را لحاظ کرده که امیدواریم این محدودیت ها برای ایثارگران معزز برداشته شود.

شما هم نظر بدهید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آرمین چهارشنبه , ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶

با عرض احترام. برای بنده پیامک احراز شرایط خودرو از شرکت سایپا اومد . پس از دریافت پیش فاکتور برای تهیه مبلغ کل خرید، مجبور شدم خودرو خودم را خودرو بفروشم. اما وقتی بانک تجارت رفتم کلا بی اطلاع بودند. و بانک تجارت تازه بعد از یک هفته از اسامی افراد مشمول و دستور العمل اگاه شده بود که دیگه فایده نداشت و پیش فاکتور ما منقضی شد. شرکت سایپا هم رفتیم دیگه فاکتور جدید صادر نکردن. حالا ما به خاطر این ناهماهنگی مسولین ماشینمونو زیر قیمت و با ضرر فروختیم.باید منتظر باشیم اینها بیان هماهنگ کنن

حمید دوشنبه , ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴

هر وقت به بنیاد مراجعه کردیم با رفتار خوبی مواجه نمیشیم و هیچ راهنمایی و کمکی در این موارد نمیکنن.جوابشون هم معلومه میگن هنوز ابلغیه ای نیومده.این اخبار فقط دلخوشی هست وگرنه هیچ خبری نیست.

جواد نیک اختر دوشنبه , ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۳:۱۳

با احترام باید عرض کنم مطالبی که نوشته می شود فقط برای پرکردن نشریات و رسانه هاست با این اشعار مرم فکر می کنند که خانواده شهدا و جان بازان درامد ایران را بالا کشیده اند و در رفاه هستند بخدا قسم در آن دنیا شرمنده ما خواهید شد چون در ابن دنیا ما را شرمنده زن و بچه هامون کردید چرا همش وعده و وعید پوچ و تو خالی میدهید بنده جان با ۲۵درصدم چرا برای ثبت نامم جهت خودرو داخلی یا خارجی اقدامی نشده و نمی شود تا با کارکردن با ماشین گدایی نکنم اکثر ما جان بازان آرزو میکنیم کاش شهید می شدیم و این روزها را نمی دیدیمآقایان مسئول بدادمان برسید اگر مسلمانید و وجدانتان در خواب نیست

آخرین اخبار