چاپ کد خبر: 119130
30 مرداد 1402

در صورت خرابی خودرو چگونه از مجاز بودن امداد خودرو مطمئن شویم؟

رییس پلیس راهور تهران گفت: رانندگانی که خودرو آن‌ها خراب شده اولین اقدامی که انجام می‌دهند این است که خودروی خود را به منتهی الیه سمت راست هدایت کرده و مثلث شبرنگ را در فاصله ۷۰ متری از خودروی خود قرار دهند.
سردار حمیدی رییس پلیس راهور تهران اظهار کرد:متاسفانه یکی از معضلاتی که سال گذشته داشتیم موضوع حمل خودروهای دچار نقص توسط  خودروهای امدادی فاقد مجوز  بود .

خرابی خودرو امداد خودرو

وی افزود: بعضا شخصی وانت نیسانی تهیه و به ابتدایی ترین وسایل نیز تجهیز می کرد و در بزرگراهها بدون آنکه صلاحیت داشته باشد و یا حتی تخصصی دیده باشد اقدام به امداد رسانی غیر مجاز  به خودروهای  شهروندان می کرد .

سردار حمیدی  بیان داشت : بر سر همین موضوع چون این افراد تجهیزات مناسب  و حرفه ای  و تخصصی نداشتند، این امدادخودروها باعث  ایجاد تصادف نیز می شدند .

رییس پلیس راهور تهران افزود :خیلی پیش می آمد و شاهد بودیم که همین افرادی که در حال امداد رسانی و یا انتقال خودروها بودند و اعتماد کاذبی که  به آنها می شد ، باعث  تصادف های شدید و خطرناک می  شدند  .

وی  گفت : مردم نباید به هر  امداد خودرویی اعتماد و توجه کنند و با ساز  و کاری که اعلام می شود، نسبت به امداد خواهی از امدادخودروهای مجاز اقدام نمایند.

سردار حمیدی افزود : رانندگانی که خودروهای آنها خراب شده  اولین اقدامی که انجام می دهند این است که خودروی خود را به منتهی الیه سمت راست هدایت نموده و مثلث شبرنگ را در فاصله ۷۰ متری از خودروی خود قرار دهند .

سردار حمیدی گفت: اگر نیاز شد که خودروی  شهروندان توسط  امداد خودروها به تعمیرگاه منتقل شود و نیاز  به تعمیر در محل توسط  این افراد را داشت  میتوانند با بارکد آن وسیله امدادی  توسط اسکن از  طریق گوشی همراه خود از  مجاز  بودن فرد و وسیله امدادی آن با خبر  و مطلع شوند .

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار