چاپ کد خبر: 129217
29 آذر 1402

خوشحالی کارگران از شروع به کار دوباره واحد فرآوری انار در نی ریز

کارخانه  فرآوری انار «قطرونار» نی‌ریز که به دلیل مشکلات مالی فعالیت خود را متوقف کرده بود، مجددا فعالیت دوباره خود را از سر گرفته است.

شروع به کار دوباره واحد فرآوری انار در نی ریز
به گزارش اول فارس ، واحد تولیدی فرآوری انار «قطرونار» نی‌ریز واقع در استان فارس از روز (۲۵ آذر ماه) رسما فعالیت دوباره خود را از سر گرفت.

برخی منابع کارگری در استان فارس گفتند: واحد تولیدی فرآوری انار «قطرونار» نی‌ریز که هم اکنون به «سر انار» تغییر نام پیدا کرده است، از یک دهه پیش با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فعالیت خود را در بخش «قطرویه» از توابع شهرستان نی ریز آغاز کرده است، حدود یکسال پیش به دلیل برخی مشکلات مالی و بدهی‌های مالیاتی و همچنین مشکلات حقوقی به حالت تعطیلی درآمد.

این کارگران با بیان اینکه همزمان با تعطیلی کارخانه کارگران آن نیز بیکار شدند، در ادامه افزودند: اخیرا با تغییر مدیریت و با تامین بخش زیادی از منابع مالی کارخانه آن از سوی مسئولان، خطوط تولیدی کارخانه راه‌اندازی شده و حدود ۳۰کارگر به صورت کارآموزی مشغول کار شده‌اند.

آن‌ها با بیان اینکه راه‌اندازی مجدد کارخانه باعث خوشحالی کارگران این کارخانه شده است، تصریح کردند: محصولات تولیدی این کارخانه شامل ترشیجات، شوریجات، آب انار و رب انار بسیار باکیفیت و متنوع است و کارفرما قصد دارد میزان تولیدات این واحد را از ۲ هزار تن به ۵ هزار تن در سال افزایش دهد.

به گزارش اول فارس ، شهرستان نی ریز در استان فارس به عنوان مهمترین تولیدکننده ی انار در کشور محسوب می شود و رتبه اول تولید انار را در استان فارس به خود اختصاص داده است . انار رباب مشهورترین رقم انار دنیاست که با متوسط تولید ۲۰ تن در هکتار در شهرستان نی ریز تولید می شود.

انار نی ریز  به دلیل داشتن آب زیاد برای تهیه آب میوه های طبیعی در صنعت مواد غذایی و در حجم بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

انار نی ریز بسیار بازار پسند بوده و از این رو از محبوبیت زیادی نه تنها در ایران بلکه در کشور های آسیای میانه، حوزه خلیج فارس و کره جنوبی برخوردار است.

انار نی ریز در استان فارس که به انار رباب نی ریز نیز معروف است یکی از بهترین برند های انار در مراکز خرید است که دارای کیفیت استاندارد بوده و به علت داشتن طعمی عالی و فوق العاده با استقبال بی نظیری از سوی مصرف کنندگان رو به رو بوده است.

۵ راهکار کلیدی برای رفع تلخی خورشت قیمه که حتما به کارتان می آید

عضول اول فارس شوید

کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

 کانال ایتا

کانال سروش 

کانال بله

روبیکا

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار