چاپ کد خبر: 133894
21 بهمن 1402

درخواست رئیس مرکز خشکسالی از کشاورزان برای نکاشتن برخی محصولات

رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به چهارمین سال خشکسالی، کشاورزان مدیریت استفاده از منابع آب را در دستور کار قرار دهند.

درخواست رئیس مرکز خشکسالی از کشاورزان برای نکاشتن برخی محصولات
احد وظیفه، رئیس مرکز خشکسالی گفت: بنابر آمار حدود ۱ تا ۳ درجه در بسیاری از مناطق عرض های شمالی، دما کمتر از نرمال و در سایر مناطق بیش از نرمال بوده است.

به گفته او، باتوجه به کاهش ذخایر برفی و بارش های کمتر از نرمال، منابع آب های سطحی کمتر از نرمال هستند و همواره رودخانه ها کم آب می شوند که این موضوع اثر خود را در تشدید برداشت از سفره های زیرزمینی نشان می دهد.

وظیفه ادامه داد: با توجه به چهارمین سال خشکسالی، اثرات خشکسالی در بخش کشاورزی مشهودتر است که این امر اثر خود را بر فشار منابع آب های زیرزمینی و آب های سطحی نشان می دهد.

رئیس مرکز خشکسالی افزود: با توجه به کاهش ذخایر آبی به احتمال زیاد در باقی مانده سال هم کمبود جبران نخواهد شد که بر این اساس مدیریت یکپارچه در بخش های مختلف بویژه کشاورزی باید صورت گیرد چراکه به سبب آنکه بیشترین مصرف آب مربوط به بخش کشاورزی است، این بخش با محدودیت بیشتری روبرو می شود.

او گفت: با توجه به کمبود آب، کشت های بهاره با محدودیت های زیادی روبرو می شوند که مسئولان وزارت جهاد نسبت به طرح نکاشت برخی محصولات اقدام می کنند.

نظر بدهید

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

mehdi دوشنبه , ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷

سال دیگه وضع بارش ها بدتر از امسال میشه و یه قطره بارون هم از آسمان نمیاد و آب خوردن هم جیره بندی میشه
دیگه کار کشاورز تمومه و باید از کشاورزی در ایران مخصوصا استانهای جنوبی خداحافظی کرد

حسین یکشنبه , ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰

سلام آقای رئیس بهتره اول از خودتون شروع کنید چرا باید زمین های که زیر نظر جهاد کشاورزی هست یا برای اصلاح بذر هست رو به سود جویان یا بهتر بگم فرصت طلبهای فصلی قرار بدی که کشت انجام بدن بنده خدا اول برو خودتو اصلاح کن بد برو یقه کشاورز بگیر بگو انقدر محصول بی خود که به درد مردم نمیخور رو نکار چرا باید در زمین های جهاد کشاورزی ورامین کرج قزوین محصول کرفس کاهو گل کلم بکارید فکر میکنی مردم نمیدونن یا کور هستن برو یه سری بزن فصل تابستان بیبین تا با چشم خودت بیبینی هه به اعنوان نمونه مهندس های خودتون زمین هارو از خودتون با باند بازی بر میدارن و برای خودشون هر کاری میکنن (برادر از بچه های خودت شروع کن

ناشناس یکشنبه , ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸

کشتهای دیم که مشکلی ندارند وبهتر استجلوی آب دادن به درختان فضای سبز که ثمر هستند وپر مصرف رو بگیرید وآب اونها به کاشت ضروری محصولات کشاورزی کاشته شود که مورد نیاز وخوراک مردم هست
وبرای فضای سبز هم درختان مثمری که آب کم مصرف کنند بکارید هم برای زیبایی وهم امنیت غذایی

حسن یکشنبه , ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱:۱۵

سلام قیمت حاملهای انرژی راآزادنمایید.وحمایتهای کشاورزی راحذف کنیدتاحفرچاهای غیرمجازمقرون به صرفه نباشد.

ناشناس یکشنبه , ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰:۵۲

روزگار مردم و که سیاه کردید حالا دیگه نوبت کشاورز بدبخت هست خدا.. کند

آخرین اخبار