چاپ کد خبر: 67745
26 شهریور 1400

درخواست کمک برای مهار آتش کوه نیر در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرمنابع طبیعی شهرستان بویراحمد از همه برای مهار آتش تقاضای کمک کرد.

به گزارش اول فارس ، رئیس اداره منابع طبیعی بویراحمد از گسترش و شدت آتش سوزی جنگل‌های کوه نیر این شهرستان خبر داد.

عباس حسن زاده با بیان اینکه شرایط آتش سوزی جنگل‌های کوه نیر بحرانی است و از همه مردم و مسئولان درخواست کمک داریم، افزود: این آتش سوزی که از روز سه شنبه آغاز شده و تاکنون در چند مرحله مهار شده، از ساعاتی پیش به علت وزش باد شدید و پوشش علوفه حدود دومتری، گسترده تر و شدیدتر شده است.

وی ادامه داد: نیروهای منابع طبیعی پس از چند روز حضور فعال شبانه روزی خسته شده اند و توانی ندارند.

آتشسوزیتنگههایقر

آقای حسن زاده اضافه کرد: از مردم و طبیعت دوستان درخواست کمک داریم و هر کس هر آنچه از دستش برمی آید برای مهار آتش سوزی انجام دهد و کوتاهی نکنند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد گفت: تاکنون ۴ سورتی پرواز برای انتقال نیرو انجام شده و بالگرد نیز برای سوختگیری به یاسوج برگشته است.

حسن زاده عنوان کرد: روز پنجشنبه ۲۵ شهریور شاهد ۳ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های شهرستان بویراحمد از جمله جنگل‌های مشرف بر آبشار یاسوج، پشت سد «جوزار» بخش چیتاب و هم‌چنین جنگل‌های لوداب بوده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال آیا بالگرد آتش نشان می تواند به مهار آتش کمک کند، بیان کرد: شرایط منطقه طوری است که استفاده از بالگرد آتش نشان جوابگو نیست بلکه نیاز به نیرو داریم.

به گفته شاهدان؛ ۴۸ نیروی مردمی با ۳ سورتی پرواز توسط بالگرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای کمک به نیروهای منابع طبیعی به منطقه آتش سوزی اعزام شدند.

وات 1

به گفته برخی افراد حاضر در منطقه، آتش سوزی درحال گسترش در منطقه کهگیلویه است و ارتفاعات کوه بید انجیر این شهرستان در آتش سوزی می سوزد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار