چاپ کد خبر: 11029
13 مرداد 1398

فرمانده سپاه فجر فارس: امرونهی به اصحاب رسانه ممنوع/ نیاز به مدیرانی از جنس روز حادثه

فرمانده سپاه فجر در نشست صمیمی با خبرنگاران گفت: دلم از برخی مدیران پُر است؛ کسانی که مدیر روز حادثه نیستند.

درددل‌های فرمانده سپاه فجر با خبرنگاران/دلم از برخی مدیران پُر است!

به گزارش اول فارس از شیراز، سردار سید هاشم غیاثی ظهر امروز در نشستی صمیمی با اصحاب رسانه، با اشاره به موضوعاتی در باب عملکرد رسانه در طراز انقلاب اسلامی و انتظاراتی که از اصحاب رسانه در ین راستا می‌رود، ضمن انتقاد از روحیه غیر جهادی برخی مدیران، به تشریح موارد مذکور پرداخت.

*چرا فرمانده سپاه فجر در رسانه کمتر آفتابی می‌شود؟!

مقام عالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان فارس، در ابتدای این نشست به دلایل «کمتر حضوریافتن خود در رسانه‌ها» اشاره کرد و اظهار داشت: در این چند سال مسؤولیتم در استان فارس، شاید به‌اندازه انگشتان یک دست مقابل دوربین صداوسیما و رسانه‌های نوشتاری حاضر نشدم چراکه استدلالم این است که اگر اقدامات و نیّات ما از روی اخلاص و در جهت قربه الی الله باشد، به‌خودی‌خود در دل‌ها جاری‌شده و مردم تشخیص می‌دهند که آیا مجموعه سپاه و بسیج آنچه بر عهده‌اش بوده انجام داده است یا نه.

غیاثی خاطرنشان کرد: ممکن است این عدم حضور در رسانه برای بنده به‌نوعی ایراد باشد اما به‌هرحال یک نظر شخصی است و نزدیک به ۴ دهه در مسؤولیت‌های مختلف، به این شکل عمل کرده‌ام.

وی درعین‌حال گفت: بنده شاید به دلیل شخصی در رسانه حاضر نشوم اما دلیل بر این نیست که سپاه و بسیج در تمام عرصه‌ها حرف برای گفتن نداشته باشند بلکه امروز مجموعه سپاه فجر در برخی عرصه‌ها، فصل الخطاب بوده و صفرتا صد کار را انجام می‌دهد لذا بنده به مدیران خود گوشزد کرده‌ام که اقدامات خود را برای اصحاب رسانه تشریح کنند.

13980513000817 Test PhotoN

*فقدان انسجام در رسانه‌های فارس

فرمانده سپاه فجر در ادامه به وضعیت رسانه‌های استان اشاره کرد و این مجموعه را فاقد انسجام لازم دانست و گفت: به‌عنوان کسی که در عرصه رسانه مسؤولیت داشته، ازنظر بنده انسجام مناسبی بین اصحاب رسانه در فارس وجود ندارد باوجودآنکه این استان در این عرصه در کشور پیشرو بوده است.

غیاثی تأکید کرد که یک واگرایی جدی در رسانه‌های استان فارس وجود دارد و از آمادگی خود برای حل مشکلات اصحاب رسانه خبر داد و افزود: به‌شرط آنکه اصحاب رسانه بتوانند طرح‌هایی که قابلیت اجرا دارد را ارائه دهند، سپاه فجر در کنار آنان خواهد بود.

فرمانده سپاه فجر اضافه کرد: انتظار بنده از اصحاب رسانه‌این است که به ۲ راهبرد اساسی دشمن که تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی است، توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به ۲ راهبرد مذکور، یا باید قدرتمند و قوی باشیم یا اراده دشمن را بپذیریم؛ لذا باید وظایف رسانه را در جهت قدرتمند کردن نظام به‌خوبی تبیین و تشریح کنیم.

غیاثی خاطرنشان کرد: اگر طرح اصحاب رسانه در راستای تعالی نظام باشد، وظیفه ما نیز کمک کردن و همراهی است؛ بنابراین اصحاب رسانه با هر تفکری باید کمک کنند تا مسائل به شکلی عملیاتی شود که رسانه‌ای در طراز انقلاب اسلامی داشته باشیم.

13980513000810 Test PhotoN

*اتفاقات معجزه گونه

فرمانده سپاه فجر در ادامه سخنان خود، گریزی به امنیت نظامی کشور زد و گفت: با تلاش جهادی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در حال حاضر احساس ناامنی در حوزه نظامی نداریم و این پیشرفت حاصل تلاش شبانه‌روزی این نیروها است.

وی بابیان اینکه در عرصه امنیت کشور، اتفاقات معجزه گونه بسیاری در سال‌های اخیر رخ‌داده که نمی‌توان تمام جزئیات آن را تشریح کرد، افزود: موضوع زدن پهباد آمریکایی یا توقف کشتی انگلیسی ازجمله همین اتفاقات است که در راستای واکنش سریع به مأموریت‌های محوله انجام شد.

غیاثی خاطرنشان کرد: در تمام این مأموریت‌ها که موجب خنثی‌سازی تصمیمات دشمن و تغییر رویکرد آن‌ها شد، چیزی جز خلوص نیروها و پاداش این خلوص که عنایت خدا بود، ندیدیم؛ به‌طوری‌که سپاه اجازه نداد کمتر از ۷۲ ساعت از اوامر رهبر انقلاب بگذرد و مأموریت خود را به نحو احسن انجام می‌دهد.

13980513000814 Test PhotoN

*نیاز به مدیرانی از جنس روز حادثه

فرمانده سپاه فجر معطل ماندن کارها را نتیجه عدم روحیه جهادی در برخی مدیران دستگاه‌ها دانست و افزود: بنده نسبت به برخی از مدیران و مسئولانی که امروز بر مصدر امور هستند، دلم پُر است، مدیرانی که از جنس روز حادثه نیستند؛ مدیرانی که فکر می‌کنند صبح باید هفت صبح به اداره رفته و ساعت ۲ به منزل برگردند و یا اگر بعدازظهر هم کاری انجام دادند، متناسب با آن به لحاظ مالی دیده شوند.

وی ادامه داد: بنده مطلع شدم یکی از مسؤولان در اتفاقی که حادث‌شده بود در شبکه سراسری به دلیل حساسیت آن موضوع، ۲ بار گزارش داده بود. پس‌ازآن مسؤول دیگری به او گفته بود حق ندارید مصاحبه کنید و خواستار این شده بود که موضوع را به وی ارجاع دهند. بنده نیز زمانی که از موضوع اطلاع یافتم، به مدیر مربوطه معترض شده و گفتم حق نداری این‌گونه صحبت کنی، اگر یک‌بار دیگر این کار را تکرار کنی، افشاگری خواهم کرد.

غیاثی خاطرنشان کرد: متأسفانه ازاین‌گونه انسان‌های کوچک در مسؤولیت‌ها وجود دارد.

فرمانده سپاه فجر بابیان اینکه سپاه حافظ انقلاب و رسالتش رصد تهدیدات دشمن و آرایش و اقدام مناسب در مقابل این تهدیدات است، تصریح کرد: اگر اجازه دهیم غافل‌گیری صورت گیرد، قطعاً وظیفه خود را به‌درستی انجام نداده‌ایم.

وی همچنین گفت: در مقابل مدیران کم‌کار، مدیران کارآمد و موفقی نیز داریم. در همین آتش‌سوزی هتل آسمان، نخستین کسانی که همراه رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز وارد طبقات منفی هتل شدند، یکی از معاونان سپاه فجر بود درحالی‌که خیلی از افراد که وظیفه هم داشتند، از این کار امتناع کردند.

13980513000815 Test PhotoN

* امرونهی به اصحاب رسانه ممنوع

غیاثی در ادامه از انتظارات متقابل از اصحاب رسانه گفت و افزود: کسی حق ندارد به اصحاب رسانه امرونهی کند به‌شرط آنکه رسانه نیز وظیفه خود را درست انجام دهد.

فرمانده سپاه فجر خاطرنشان کرد: امروز دشمن تلاش می‌کند روحیه جهادی و دفاع مقدسی را کم‌رنگ کند اما می‌بینیم رسانه کمتر به این موضوع توجه کرده است.

وی اضافه کرد: امروز در دنیا اندیشه امام باوجود بی‌توجهی برخی در داخل، جای خود را بازکرده و نفوذ معنوی این اندیشه در جاه‌هایی رفته که حتی ما فکرش را هم نمی‌کردیم.

غیاثی همچنین گفت: اگر انسجامی هدفمند در رسانه‌های استان فارس شکل گیرد می‌توان اقدامات ارزشمندی را در استان انجام داد لذا مبانی رسانه طراز انقلاب اسلامی باید توسط فعالان حوزه رسانه و خبر تدوین شود.

13980513000822 Test PhotoN

*دشمن درصدد نفوذ به رسانه

فرمانده سپاه فجر بابیان اینکه نفوذ در مراجع تأثیرگذار ازجمله رسانه نیز از اهداف راهبردی دشمن است، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید هوشیار باشند و این اقدامات دشمن را رصد کنند ما نیز درصددیم این مسائل را برای اصحاب رسانه تشریح کنیم.

غیاثی افزود: دشمن امروز بیکار ننشسته به‌طوری‌که آمریکا در اندیشکده خود که در ضدیت با عفاف و حجاب تشکیل داده، ۶۰ طرح را در دستور کار دارد. باید توجه داشت که این کارها اتفاقی نیست بلکه از خارج از مرزها هدایت می‌شود.

وی در پایان نیز خواستار توجه جدی اصحاب رسانه به شهرستان شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع) شد و گفت: اصحاب رسانه با ارائه محتواهای فاخر تلاش کنند تا این نام همیشه برای شیراز محفوظ بماند.

13980513000811 Test PhotoN

یادآور می شود در پایان این این نشست صمیمی و پس از سخنان سردار غیاثی، از پوستر جشنواره ابوذر که یک جشنواره رسانه ای است، رونمایی و از خبرنگاران تجلیل به عمل آمد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار