چاپ کد خبر: 30282
28 خرداد 1399

ماجرای فعالیت کرونایی ها در یک پاساژ یاسوج

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در برنامه تلویزیونی بی تعارف از شبکه دنا با بیان اینکه پایه و اساس ریشه کنی کرونا همکاری مردم است، گفت: تنها ۵ درصد مردم استان از ماسک و وسایل حفاظت شخصی استفاده می‌کنند.

تخلف کرونایی در یک پاساژ کهگیلویه و بویراحمد / توضیحات «یزدان‌پناه» در باره نیروهای قراردادی کرونا / مکان‌های خطر آفرین کرونا در استان

پرویز یزدان پناه افزود: تا دو هفته گذشته روزی ۲۰۰ نمونه گرفته می‌شد، که حدود ۵ تا ۸ درصد آنها مبتلا به کرونا بودند، اما هم اکنون روز‪ انه ۲۸۰ نمونه داریم که تعداد موارد مثبت ۱۵ درصد افزایش داشته است.یزدان پناه ادامه داد: ما هنوز وارد پیک بیماری کرونا نشده‌ایم و حدود ۹۰ درصد موارد مبتلا به کرونا شناسایی شده در استان علائم بالینی خاصی نداشته و نیازی به بستری ندارند
وی افزود: تعداد موارد مثبت افزایش یافته است و نسبت به گذشته تعداد بیماران بدحال نیز افزایش یافته و طی ۴۸ ساعت گذشته دو مورد مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا گزارش شد که یک بیمار ۶۵ سال و دیگری ۷۲ سال سن داشتند و دارای بیماری زمینه‌ای بودند.
 وی ادامه داد: طی بازدیدهایی که از اصناف داشتیم متاسفانه شاهد بی توجهی و بی اهمیت گماشتن کرونا، توسط مردم، اصناف و ادارات بودیم که کمتر از ۵ درصد جمعیت از ماسک و وسایل حفاظتی استفاده می‌کردند.
یزدانپناه اضافه کرد: اصنافی مانند فروشگاه‌های پوشاک زنانه و مردانه، موبایل فروشی‌ها، اغذیه فروشی‌ها، دفاتر پیش خوان و ادارات و نهادها از جمله مکان‌های خطر آفرین در انتقال بیماری کرونا هستند که موارد ابتلای زیادی را باعث می‌شوند.
وی ادامه داد: در یک پاساژ سه مورد مثبت به کرونا شناسایی شد که دستورات لازم برای قرنطینه و درمان به آن‌ها اعلام شد، اما متاسفانه فردای آن روز در بازدیدی که همکاران ما از این صنف داشتند، متاسفانه شاهد حضور این بیماران در محل کار بودیم که این خود یک تخلف بود و پیگرد قانونی دارد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: وقتی یک صنف در رعایت دستورالعمل‌ها کوتاهی می‌کند، مردم باید خودجوش آن صنف را تحریم کرده و شخصاً برای حفظ سلامت جامعه تلاش کنند.
وی همچنین مطب‌ها، اورژانس‌ها، درمانگاه‌ها، مراکز عمومی، بازارها، مراسم ختم و جشن‌های عروسی را از دیگر کانون‌های پرخطر در انتقال کرونا عنوان کرد.یزدانپناه گفت: در روزهای آینده اگر مغازه و پاساژی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهلی کنند، با دستور دادستانی، پاساژ را پلمپ خواهیم کرد.

به کانال اول فارس در واتساپ بپیوندید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار