چاپ کد خبر: 77031
15 اسفند 1400

نحوه دریافت ۵۰۰ میلیون تومان وام بانکی با شرایط آسان در بانک اقتصاد نوین

بانک اقتصاد نوین به منظور خدمت دهی مناسب به مشتریان خود و تنوع سبد محصولاتش، انواع طرح‌های تسهیلاتی را ارائه کرده است. یکی از طرح‌های تسهیلاتی بانک اقتصاد نوین، طرح «صبا» است که افراد واجد شرایط با درخواست آن امکان دریافت وام ۵۰۰ میلیون تومانی را خواهند داشت.

به گزارش اول فارس، بانک اقتصاد نوین در قالب طرح‌های صبا ۱ و ۲ به مشتریان حقیقی و حقوقی، صاحبان مشاغل و فعالان اقتصادی تا دو برابر معدل موجودی حساب سپرده آن‌ها، وام پرداخت می‌کند. حداکثر مبلغ وام ۵۰۰ میلیون تومان و سود آن ۴ درصد است. قاعدتا چون این تسهیلات به پشتوانه حساب مشتریان پرداخت می‌شود، فرد باید از قبل سپرده کوتاه مدت عادی را افتتاح کند.

تسهیلات بانکی

بازپرداخت اقساط وام ۵۰۰ میلیون تومانی طرح صبا

حداکثر مدت زمان بازپرداخت تسهیلات ۳۶ ماه اعلام شده است. افراد برای دریافت این قبیل تسهیلات باید ضامن رسمی معتبر هم به بانک ارائه دهند. این ضامن معتبر برای افرادی است که به پشتوانه سپرده خود تسهیلات را دریافت نمی‌کنند. در واقع افرادی که نمی‌خواهند سپرده آن‌ها تا پایان تسویه اقساط وام بلوکه شود. این گروه از افراد برای دریافت وام ۵۰۰ میلیون تومانی باید ضامن‌های معتبر را به بانک ارائه دهند. ارائه نوع ضامن و مدت زمان بازپرداخت به انتخاب خود متقاضیان خواهد بود.

بر اساس قوانین بانکی فرد نباید بدهی معوق یا چک برگشتی در سیستم بانکی داشته باشد. در صورتی که فردی مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان وام را با سود و مدت زمان بازپرداخت مذکور دریافت کند، باید ماهیانه ۱۴ میلیون و ۷۶۱ هزار و ۹۹۳ تومان قسط بپردازد. کل سود این مبلغ وام ۳۱ میلیون و ۴۳۱ هزار و ۷۳۰ تومان و مجموع رقم وام و سود هم ۵۳۰ میلیون و ۹۵۳ هزار و ۳۳۳ تومان است.

طرح صبا ۱. دریافت تسهیلات اقساطی مرابحه (با نرخ ۱۸%) بر اساس معدل موجودی سپرده کوتاه مدت (نرخ سود ۱۰%)

مدت رسوب سپرده مدت تسهیلات (ماه) ضریب پرداخت تسهیلات
۲ ماه ۱۲ %۴۵
۲۴ %۲۵
۳۶ %۱۵
۳ ماهه ۱۲ %۷۰
۲۴ %۴۰
۳۶ %۲۵
۴ ماهه ۱۲ %۹۵
۲۴ %۵۰
۳۶ %۳۵

طرح صبا ۲. دریافت تسهیلات اقساطی مرابحه (با نرخ ۱۸%) براساس معدل موجودی سپرده قرض الحسنه جاری

مدت رسوب سپرده مدت تسهیلات (ماه) ضریب پرداخت تسهیلات
۲ ماه ۱۲ %۱۰۰
۲۴ %۵۵
۳۶ %۴۰
۳ ماهه ۱۲ %۱۶۰
۲۴ %۸۵
۳۶ %۶۰
۴ ماهه ۱۲ %۲۱۵
۲۴ %۱۱۵
۳۶ %۸۰

توضیحات: منظور از ضریب پرداخت تسهیلات، نسبت مبلغ تسهیلات قابل دریافت به معدل موجودی سپرده است (ضریب پرداخت تسهیلات = (معدل سپرده)/(مبلغ تسهیلات)) این نسبت در جداول بالا، به صورت ضرایب درصدی نشان داده شده است و تعیین می‌کند شما می‌توانید تا چند درصد از معدل موجودی سپرده خود را تسهیلات دریافت کنید.

به عنوان نمونه، در طرح صبا ۲، با ایجاد معدل موجودی چهارماهه و درخواست تسهیلات مرابحه ۱۲ ماهه، ضریب پرداخت تسهیلات ۲۱۵%. به این معنا که شما برای دریافت تسهیلاتی به میزان ۲۰۰ میلیون ریال باید معدل موجودی دوماهه‌ای برابر ۹۳.۰۲ میلیون ریال ایجاد کنید (حاصل تقسیم ۲۰۰ میلیون ریال بر ۲۱۵%).

شرایط لازم جهت دریافت تسهیلات طرح صبا

مشتریان برای دریافت تسهیلات صبا باید علاوه بر ایجاد معدل موجودی سپرده در دوره زمانی مشخص، از اهلیت اعتباری برخوردار بوده و وثایق مورد نظر بانک را ارائه کنند. ایجاد معدل موجودی سپرده، به تنهایی برای دریافت تسهیلات کافی نیست.

تسهیلات طرح‌ صبا برای چه افرادی مناسب است؟

  • اشخاصی که میزان نقدینگی مورد نیازشان بیش از میزان پس‌اندازشان ‌باشد

پذیرندگان پایانه‌های فروش فروشگاهی متصل به سپرده‌های بانک اقتصادنوین

متقاضیان دریافت تسهیلات رفع احتیاجات ضروری (خرید جهیزیه – خرید لوازم خانگی – هزینه تحصیل)، تعمیر مسکن، خرید ابزار کار و لوازم یدکی و …
پزشکان و داروسازان جهت تجهیز مطب؛
شرکت‌ها و موسسات جهت اعطای تسهیلات به کارمندان خود
اصناف، کسبه و صاحبان کسب و کارهای کوچک

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار