چاپ کد خبر: 130998
17 دی 1402
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت:

پیش بینی غلط هواشناسی باعث خسارت کشاورزان شد/۵۰۰ میلیارد تومان بودجه بارور سازی ابرها چی شد؟

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: پیش بینی سازمان هواشناسی از میزان بارندگی‌ها طی ماه‌های باقی مانده از سال آبی جاری امیدوارکننده نبود و لازم است تا منابع آبی خصوصا آب شرب و کشاورزی را مدیریت کنیم.

محمد جواد عسکری
به گزارش اول فارس، محمد جواد عسکری  در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۱۷ دی ماه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت: با توجه به اتفاقات رخ داده در حوزه هواشناسی و کاهش میزان بارندگی‌ها در کشور نشستی را با حضور مسئولین ذی‌ربط برگزار کردیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، ادامه داد: سازمان هواشناسی در گذشته در خصوص افزایش میزان بارندگی در فصول پاییز و زمستان سال جاری گزارشی را ارئه کرده بود و بر اساس این گزارش‌ها کشاورزان دیم‌کار اقدام به کشت و دامداران سرمایه گذاری کرده‌اند که متاسفانه این بارندگی‌ها محقق نشد.

وی با اشاره به اینکه در نشست امروز کمیسیون کشاورزی مجلس مباحث بارورسازی ابرها و توسعه فناوری علوم جوی بررسی شد، افزود: در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ اعتباری حدود ۵۰۰ میلیارد تومان به بارورسازی ابرها اختصاص داده شد اما متاسفانه خروجی چندانی نداشته و دستگاه‌های مربوطه باید گزارشی در این خصوص ارائه می‌کردند که توضیحات آنها قانع کننده نبود.

وزرای نیرو، کشاورزی و راه و شهرسازی به صحن علنی می آیند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها در زمینه بارورسازی ابرها اقدامات موازی داشته‌اند، عنوان کرد: جمع‌بندی  گزارش دستگاه‎‌‌ها در زمینه بارورسازی ابرها به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود و مقرر شد طی هفته های آینده با حضور وزرای نیرو، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی در صحن علنی این گزارش مورد بررسی گیرد.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی، گفت: پیش بینی سازمان هواشناسی از میزان بارندگی‌ها طی ماه‌های باقی مانده از سال آبی جاری امیدوارکننده نبود و لازم است تا منابع آبی خصوصا آب شرب و کشاورزی را مدیریت کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس عنوان کرد: تعیین ماموریت‌های وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای الگوی کشت و کشت قراردادی و وزارت نیرو به منظور انتقال آب دریا به فلات مرکزی ایران در دستورکار کمیسیون قرار دارد می‌گیرد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

کشاورز‌صادق یکشنبه , ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶

کشاورزنفرین‌شده‌است.خودشان‌دلیل‌آنرابخاطراعمالشان‌میدانند

ناشناس یکشنبه , ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴

کشاورزنفرین‌شده‌است.خودشان‌دلیل‌آنرابخاطراعمالشان‌میدانند

آخرین اخبار