چاپ کد خبر: 115896
14 تیر 1402

کشف کارگاه تولید سموم کشاورزی و کود شیمیایی تقلبی در مرکز استان فارس !

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در راستای ساماندهی نهاده‌های کشاورزی و ارتقاء امنیت غذایی، یک کارگاه تولید و بسته بندی سم و کود غیرمجاز به دستور مقام قضایی در شهرستان شیراز پلمب شد.

به گزارش اول فارس ، جاوید عباسی چهارشنبه ۱۴ تیرماه در توضیح این خبر به خبرنگاران گفت: از کارگاه مذکور بیش از دو تن مواد تولید سموم شیمیایی، یک تن کود سولفات آمونیوم تقلبی و یک تن کودهای عرضه خارج از شبکه و ادوات و دستگاه‌های بسته‌بندی و لیبل زنی کشف و ضبط شده است.

او با بیان اینکه پرونده متخلفان برای گذراندن مراحل قانونی به مراجع ذی صلاح ارجاع شده است، افزود: همچنین در بازدید از باربری‌های شهرستان شیراز تعداد ۱۰ کارتن حاوی ۱۲۰ کیلوگرم سم اکسی کلرورمس تقلبی منتسب به یکی از شرکت‌های تولید کننده داخلی کشف و جمع آوری شد.

عباسی با تاکید بر اینکه با فروشندگان سموم و نهاده‌های غیر مجاز برخورد خواهد شد، اظهار کرد: روند بازرسی و پایش فروشگاه‌های عرضه سموم نباتی فارس ادامه دارد و چنانچه فروشگاهی دستورالعمل و ضوابط را رعایت نکند پس از صدور اخطار کتبی نسبت به پلمب فروشگاه اقدام می‌شود.

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی استان فارس تاکید کرد: بهره‌برداران بخش کشاورزی باید سموم و سایر نهاده‌های کشاورزی مورد نیاز را با نسخه گیاه پزشکی و صرفا از فروشگاه‌های مجاز تهیه کنند.

جریمه ۵ میلیارد تومانی برای عوامل پرونده لوازم موبایل در فارس

کارگاه تولید کود شیمیایی تقلبی در کامفیروز مرودشت لُو رفت+ دو مارک تقلبی که می ساخت !

سریعا از مطالب و اخبار اول فارس آگاه شوید

اشاره 1

 ورود به کانال تلگرام 

 ورود به کانال واتساپ 

 ورود به کانال ایتا

 ورود به کانال سروش 

ورود به کانال روبیکا

 ورود به کانال بله 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

اثیر اخسیکتی سه شنبه , ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹

چرا برند و نام محصولهای تقلبی شون رو نمیگید. یه خبر اگه هدفش آگاهی رسانی و هوشیاری مردم نباشه چه ارزشی داره. سلامت و معیشت مردم و کشاورز بدبخت در گروه همین سموم و کرده‌است. چرا اینقد بی عرضه آن مسئولان ما. لعنت بهتون بی شرف که نابودشان کردید. چه بدی ایران در حق شماها کرده بجز اینکه فربه و ثروتمند شدید از بغل این کشور

علی دوشنبه , ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲:۴۱

این بیچاره رشوه مورد نظر رو نداده گیر افتاده. دوستان میگن ۹۰ درصد سم و کودها تقلبیه من میگم صد در صد. قیمتها هم که نجومی . یعنی اگه بخوان جلو تولید کود و سم تقلبی بگیرن نمیتونن؟ اینقدری که انرژی برای روسری و.. گذاشتن اگه یک درصدش برای مبارزه با تقلب و کلاهبرداری میذاشتن یکذنفر هم جرات همچین کاری رو نداشت. خانه از پای بست ویران است

محمود جمعه , ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸

اگر راست میگین و کارتون درسته خوب معرفی کنید ود تمام جرایدواعلام کنید و مصداره اموالی که از راه تخلف بدست آورده تا درسی بشه برای متخلفان که با ضربه زدن به جان مال کشاورز بدبخت فقیر.
شاید هم با رشوه پارتی به همه میخنده.که اینهم در ایران جا افتاده و قانون مند شده .دیگه مردم ازتون بکلی معیوس شدن .

م حسینی پنجشنبه , ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳

اعدامش خواسته همه کشاورزان متضرر است

رضا پنجشنبه , ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴

منم مثل همه کشاورزهستم در مراغه سم وکودتقلبی توبازارپرهست اینم که میگند دستگیرشده رشوه نداده شما برو بازار همه چیز تقلبی شده

عباسعلی پنجشنبه , ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۴۳

همه منتظر اعدام چنین آدم هایی باشی! دوروز دیگر همین جونور و ….. با دادن رشوه آزاد میشه ودوباره باروش جدید تر شروع به کار میکنه ای بدبخت ما کشاورزان

امین پنجشنبه , ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۲۰

وقتی تو این کشور یک لیتر سم لاماردور میشه ۱۰ میلیون و یونیفرم لیتری ۸ میلیون معلومه که یسری افراد سود جو از بازار سیاه…..

ناشناس پنجشنبه , ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۲۰

خودشون هم دستن اگه نبودن پس چرا نمیگن کیه وکجا درست شده

عبدالجابر پنجشنبه , ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۷:۵۵

چنین متخلفی رو باید بیاری تو باغ درختای که بر اثر کود و سم تقلبی خشک شدن رو بکنی … تا بفهمه چکار کرده

طاها پنجشنبه , ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۷:۴۹

اینجور کثافتی رو باید در ملا عام شلاق بهش بزنن تا درس عبرت برای بقیه بشه

طاها پنجشنبه , ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۷:۴۷

پدرشون رو در بیارید بقران ۷ساله یه باغ مرکبات احداث کردم از بس کود و سم تقلبی خریدیم به درختان دادیم درختا هم از بین رفتن
خدا لعنتشون کنه که بخاطر جیب خودشون زندگی امثال من رو خراب می کنن

احمد پنجشنبه , ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۷:۴۶

ممنونم از این کار. خداوکیلی نهایت سخت گیری را اعمال کنید. سرطان ها، مشکلات گوارشی و … همش از کود و سم های تقلبیه. باید خداقوت گفت، سالهاست که سم و کود تقلبی توزیع میشه. لطفا دولت همکاری کند و سریعا ّبرنامه تولید سم و کود را در کشور فعال کند و نظارت دقیق بر تولید داشته باشد.

ابراهیم میراحمدی چهارشنبه , ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۷

با سلام همینه دیگه خود من امسال ۴بار سم علفکش واسه ی تیکه زمین استفاده کردم چجور باید تشخیص اصل و تقلبی داد واقعا مراجع تصمیم گیرنده رسیدگی کننده باید با اینجو مسائل برخورد قاطع نماین چون علاوه بر خسارات مادی ک ب کشاورز و مزرعه آب خاک وارد میشه با سلامت بقیه اما جامعه هم معلوم نیست چکار میکنن

ناشناس چهارشنبه , ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳

سم می زنی کرم کشته بشه بوته گیاه خشک میشه

مسلم رسولی چهارشنبه , ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰

سلام چرا چنین متخلفانی را اعلام نمی کنند .همچنین سمومی که در این مکان درست میشه را معرفی پدر معرض نمایش قرار نمی‌دهد تا کشاورز بیچاره مطلع بشه حداقل خرید نکنه .وقتی مطمئن هستند که این کار غیر مجازه . و محصولات اینها فقط ضرر به تولید کننده و مصرف کننده پدر ادامه آلوده شدن زنجیره تامین غذای جامعه میشه.

کشاورز چهارشنبه , ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴

۹۰درصد سموم توبازار تقلبی هستند.مابجای سم گازوییل ونفت بهمون میدن استفاده میکنیم زراعتمونونابود میکنه

آخرین اخبار