چاپ کد خبر: 128548
23 آذر 1402

کشف ۳۰۰ کیسه کود تقلبی از یک فروشگاه مجاز در فیروزآباد/ کشاورزان حواس شان باشد

با حکم تعزیرات حکومتی استان فارس ۳۰۰ کیسه کود تقلبی توقیف و امحا شد.

 کود تقلبی دی آمونیوم فسفات

به گزارش اول فارس، غلامرضا سالاری گفت: پرونده نگهداری ۳۰۰ کیسه کود تقلبی دی آمونیوم فسفات به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان فیروزآباد رسیدگی شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و با اعمال نظر کارشناسی، تخلف را محرز و متهم را به پرداخت ۱۵۰ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم کرد.
به گفته سالاری، شعبه نیز با توجه به سابقه دار بودن متصدی این واحد صنفی در تخلفات و تقلب، تعطیلی ۶ ماهه و نصب پارچه بر سر در این واحد صنفی را به جریمه‌های متهم اضافه کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس افزود: بازرسان سازمان بازرگانی استان فارس هنگام بررسی از واحد‌های صنفی عرضه کود‌های شیمیایی، گزارش این تخلف را برای رسیدگی به شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان فیروزآباد ارسال کردند.
سالاری گفت: کود دی آمونیوم فسفات به عنوان یک نوع کود نیتروژنه است که معمولاً برای افزایش سطح نیتروژن در خاک و افزایش رشد گیاهان استفاده می‌شود.

تعزیرات صاحب یک پمپ بنزین در شیراز را نقره داغ کرد

نظر بدهید

کلیک کنید و عضو کانال اخبار فوری اول فارس شوید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس دوشنبه , ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰:۵۸

دیگه زورتون به کشاورز بدبخت میرسه

ناشناس شنبه , ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴

من یه بار ۵ کیسه خریدم دادم ۶۰۰۰متر زمین ذره ای تاثیر در کشت نداشت

محمد شنبه , ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴

کشاورزان خیلی وقته فهمیدن این شما مسؤلین هستید که بعد دو ساله الان فهمیدید

ناشناس شنبه , ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

کشاورز که نمیتونه کود رو تشخیص بده. اگه اسکناس تقلبی بریزن توی بازار مردم باید قدرت تشخیص اصلی از فیک رو داشته باشن. ؟ مگه این مملکت صاحب نداره. پلیس نداره. جهاد کشاورزی که گوش عالم و آدم رو کر کرده هر سال از تحویل انواع کودها به کشاورزان کشاورز باید بیاد بگه کود تقلبی بوده.

ناشناس جمعه , ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰:۱۵

من کشاورزمواظب چی باشم.وقتی پتروشیمی کنارمون هست همه آلودگیهاشومریضیش مال ماهست وسودش توجیب شمادلالان ،ولی کودشیمیاییش گیرمانمیاد مجبوریم هرآشغالی بهمون دادن بخریم

آخرین اخبار