چاپ کد خبر: 114833
30 خرداد 1402

۲۰ شهر و ۴۰۰ روستای فارس در خطر بی آبی تابستانه/ سد رودبال خشک هم شد !

تنش آبی در استان فارس سالهاست که مردم این استان را با مشکلات بسیاری به ویژه در فصل گرما مواجه کرده است.متوسطه سرانه مصرف آب در استان فارس ۲۰۰ لیتر است.

آّب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس با اشاره به  تنش آبی در شهرها و روستاهای فارس  گفت: در استان فارس حدود ۲۰ شهر و ۴۰۰روستا در آستانه تنش هستند. این شهرها و روستاها حدود ۲۵ درصد جمعیت تحت پوشش استان را شامل می‌شوند.

وی با اشاره به خشک شدن سد رودبال که تامین کننده آب چند شهرستان فارس بود، ۸۸ درصد از منابع آبی مورد نیاز این استان از منابع زیرزمینی و ١٢ درصد از آب‌های سطحی تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس اضافه کرد: در حال حاضر کمتر از ۳۰۰ روستا از طریق تانکرهای سیار آبرسانی می‌شوند که ۱۴۰ روستا به صورت مستمر و مابقی به صورت غیر مستمر از آبرسانی به شکل سیار بهره می‌برند. البته با پروژه‌های که در حال انجام داریم مشکلات ۱۱۰ شهر و روستا در زمینه آبرسانی حل می‌شود.در کنار شبکه‌های آبرسانی از چاه‌های کشاورزی استفاده می‌شود. این در حالیست که حدود ۴۵ چاه کشاورزی داریم و ۵۴ تانکر سیا با حجم ۵۴۰ مترمکعب آبرسانی سیار را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: در سال زراعی جاری در نواحی جنوبی، شرقی و حتی شمال شرقی استان میزان بارندگی قابل توجه نبوده است.

محمد هادی عمادی  کاندیدای  استان فارس شد

عکس باورنکردنی خودرو پژو ۲۰۷ پس از تصادف در شیراز

 

سریعا از مطالب و اخبار اول فارس آگاه شوید

اشاره 1

 ورود به کانال تلگرام 

 ورود به کانال واتساپ 

 ورود به کانال ایتا

 ورود به کانال سروش 

ورود به کانال روبیکا

 ورود به کانال بله 

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

یاری سه شنبه , ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱

لطفا جلو گسترش باغشهرهای شیراز رو بگیرید ایران را خشک کردند.

آخرین اخبار