چاپ کد خبر: 131522
23 دی 1402

با مصرف این ۱۰ روغن عمر و سلامتی خود را افزایش دهید

بیماری های قلبی همه مردن را دنبال می کند و این می تواند به خاطر تغذیه بد باشد.از جمله مصرف روغن های فراوری و اشباع شده که می تواند آسیب جدی به سلامتی قلب ما بزند. می‌توانیم با انتخاب روغن‌های خوراکی دارای ترانس پائین و کمتر اشباع شده سلامت قلب را تضمین کنیم.در این مقاله انواع روغن هایی را که برای پیشگیری از بیماری های قلبی و سرطان موثر هستند را معرفی کردیم پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

روغن هایی که باعث افزایش عمر وسلامتی هستند

۱-روغن آووکادو

روغن آوودکادو از بافت (گوشت و نه هسته) این میوه استخراج می‌شود. این روغن دارای نقطه دود پائین‌تری است که آن را برای تکنیک‌های آشپزی روی شعله کم مناسب می‌سازد. روغن آووکادو همچنین کلسترول بد را کاهش می‌دهد و از سلامت قلب حمایت می‌کند. این روغن همچنین حاوی ویتامین E است و از پیری و آسیب به سلول‌ها تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

۲-روغن کانولا

روغن کانولا دارای اسیدهای چرب امگا ۳ است که به حفظ سطوح کلسترول کمک می‌کند و برای سلامت قلب مفید است. این روغن همچنین تعادل را بین چربی‌های دارای حلقه‌های اشباع نشده و چربی‌های تکثیر شده حفظ می‌کند و طعمی خنثی دارد.

۳- روغن گردو

گردو همراه با بسیاری دیگر از مغز خشکبار سلاحی قدرتمند برای مقابله با بیماری‌های قلبی و عروقی است؛ به این دلیل که منبع غنی از اسیدهای چرب امگا-۳ و اسید آلفا- لینولئیک است. اما روغن گردو بخصوص غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها و حاوی مقادیر زیادی از اسیدهای چرب مفید برای قلب است.

۴-روغن آفتاب گردان

روغن آفتاب گردان دارای نقطه دود بالا و چربی‌های تکثیر نشده است که برای سلامت قلب بسیار مفید تشخیص داده شده است. این روغنی است که دستکاری ژنتیکی نشده و برای سرخ کردن گوشت و سبریجات مناسب است.

۵- روغن ماهی

روغن ماهی غنی از EPA، DHA و دو نوع اسید چرب امگا-۳ است که برای مقابله با بیماریهای قلبی، سکته مغزی، مشکلات روانی و اختلالات ناشی از افزایش سن مفید است.

روغن هایی که باعث افزایش عمر وسلامتی هستند

۶- روغن بادام زمینی

این روغن هر چند کمتر در آشپزخانه‌ها مصرف می‌شود اما یکی دیگر از روغن‌های سالم است که برای کاهش کلسترول، پیشگیری از بیماری قلبی و حتی درمان سرطان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۷-روغن دانه کتان

روغن دانه کتان دارای امگا ۳ است و به کاهش التهاب و جریان بهتر خون کمک می‌کند. این روغن باعث پیشگیری از لخته شدن خون و همچنین سکته و عوارض قلبی می‌شود. این روغن که حاوی حداکثر مقدار فیبر است برای سلامت قلب مفید تشخیص داده شده است.

۸- روغن زیتون

مزایای این روغن برای سلامتی انسان از سالها پیش شناسایی شده و بیشتر در رژیم غذایی مدیترانه‌ای موجود است. به طور مختصر، این چربی اشباع نشده تک زنجیره‌ای می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مثل امراض قلبی و سرطان را کاهش داده و به افزایش طول عمر و بهبود کیفیت زندگی افراد کمک کند.

۹- روغن دانه انگور

این روغن هر چند کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد اما خواص فوق‌العاده‌ای برای مقابله با بیماری‌ها دارد. روغن دانه انگور کلسترول بد (LDL) و فشار خون را پایین می‌آورد و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. این روغن همچنین در بهبود دیابت و مشکلات بینایی تأثیر مفید دارد و با مقابله با مولکول های رادیکال آزاد پیری را به تعویق می‌اندازد.

۱۰-روغن کنجد
روغن کنجد سرشار از اسیدهای چرب امگا ۶، امگا ۹ و امگا ۳ است. این روغن مغذی حاوی ترکیبات مفیدی است که به سلامت قلب کمک می‌کند. روغن کنجد غنی از اسید اولئیک، ویتامین E و ب کمپلکس، کلسیم و فسفر است (اسید اولئیک در دسته بندی اسیدهای چرب طبیعی قرار می‌گیرد و نوعی اسید امگا ۹ است. این اسید چرب به میزان بالا در روغن‌های پخت و پز، گوشت‌ها (گوشت گاو و مرغ)، پنیر، مغرهای آجیلی، تخمه آفتابگردان، تخم مرغ، ماکارونی، شیر، زیتون و آووکادو یافت می‌شود ).

 

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار