چاپ کد خبر: 120680
20 شهریور 1402

سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی را چرا نمی دهید؟ رانندگان اسنپ و تپسی منتظرند

بساری از رانندگان تاکسی های اینترنتی اسنپ و تپسی چند ماهی است که از عدم دریافت سهمیه بنزین خود شکایت دارند. این موضوع اعتراض بسیاری از آنها را در پی داشته است.

رانندگان اسنپ و تپسی می‌‌گویند در شرایطی که قطعات یدکی هم افزایش قیمت زیادی داشتند، شرکت‌ها یا باید کرایه‌ها را افزایش دهند یا کمیسیون خود را کم کنند.

سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی را چرا نمی دهید؟ رانندگان اسنپ و تپسی منتظرند

رانندگان اسنپ و تپسی به اینکه در چند ماه اخیر سهیمه بنزین تاکسی‌های اینترنتی به آنها تخصیص نیافه است، اعتراض و دغدغه زیادی دارند.

رااندگان اسنپ و تپسی می‌گویند قرار بود کرایه‌ها در صورتی پایین باشند که در مقابل به آنها اعتبار بنزین پرداخت شود.

رانندگان تاکسی های اینترنتی اسنپ و تاکسی می گویند در حالی کرایه ها در حد قابل قبولی نیست و تکافوی هزینه های ماشین و زندگی آنها را نمی دهد   از سهمیه بنزین تشویقی نیز خبری نیست.

رانندگان اسنپ و تپسی از بالا بودن قیمت قطعات و لوازم یدکی که به طور مداوم نیز در حال افزایش است گلایه دارند و از بی توجهی شرکتهای اسنپ و تاکسی در خصوص تامین و یا تسهیل دسترسی خود به لوازم یدکی با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب گله مند هستند.

رانندگان اسنپ و رانندگان تپسی  معتقدند که کارکردن بعنوان تاکسی اینترنتی دیگر صرفه اقتصادی ندارد چرا نرخ کمیسیون تپسی و اسنپ از کرایه دریافتی از مسافرین بالاست و معتقدند این دو شرکت فعال تاکسی اینترنتی در ایران بهتر است از میزان کمیسیون خود کمتر کرده و سهم رانندگان را میزان کرایه دریافتی از مسافرین اسنپ و تاکسی بیشتر کنند.

در این میان، عدم تخصیص سهیمه بنزین به تاکسی‌های اینترنتی، که در یک یکی دو ماه گذشته رسانه‌ای شده وباعث افزایش نارضایتی‌ها در بین راننده های اسنپ و تاکسی شده است.

بی‌نظمی در پرداخت این سهمیه به رانندگان اسنپ و تپسی بارها باعث نارضایتی و گلایه‌ شدید رانندگان را در پیداشته است. برای مثال این اتفاق پاییز سال گذشته هم رخ داد. آذر ۱۴۰۱ بود که رسانه ای داخلی نیز  از تاخیر ۵ ماهه در تخصیص این سهمیه خبر دادند.

اکنون نیز شرایط تکرار شده و حداقل شش ماه است که رانندگان اعتبار بنزین سهمیه شرکتی یا دولتی یا یارانه ای خود را دریافت نکردند و با بنزین آزاد کار می‌کنند این در حالی است که محدودی های بسیار ینیز در سهمیه بنزین آزاد در جایگاه عرضه سوخت اعمال می شود.

در این میان شرکت‌‌های اسنپ و تپسی می‌گویند درباره این موضوع مقصر نیستند و ماجرا را پیگیری می‌کنند. به گفته آنها، فهرست کارکرد رانندگان هر ماه به مراجع مسئول ارسال می‌شود و عدم تخصیص سهمیه بنزین را باید از وزارت کشور پیگیری کرد. البته وزارت کشور هم باید فهرست را تایید و برای وزارت نفت ارسال کند که مشخص نیست در این فرایند، کدام مرجع قصور داشته است. تجارت‌نیوز اخیرا علاوه بر پیگیری این مشکل از شرکت‌های اسنپ و تپسی، سعی کرد با مسئولان وزارت کشور و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نیز ارتباط برقرار کند ولی پیگیری‌ها به سرانجام نرسید و کسی پاسخگوی این مشکل نبود.

رانندگان اسنپ و تپسی: یا کرایه را افزایش دهید یا کمیسیون را کاهش
با توجه به نظرات مخاطبان ، به نظر می‌رسد مشکل عدم تخصیص چند ماهه اعتبار بنزین به رانندگان اسنپ و تپسی، همچنان ادامه دارد و هنوز حل نشده است. در این شرایط آنها معتقدند شرکت‌ها یا باید کرایه‌ها را افزایش دهند یا کمیسیون را کم کنند.

« ۶ ماه هست که راننده اسنپ هستم،ولی اصلا کرایه باهزینه ها و قطعات مصرفی تعویض روغن ،لاستیک،جلوبندی،و….قابل قیاس نیست،مخصوصا سهمیه بنزین هم نمیدن،الان ۱هفته هست ناچارا ازاین کار کنارکشیدم، تازه برخورد غیرمنصفانه برخی مسافران رو هم بذارید رو این مشکلات.»

«کرایه ها با کولر روشن ،بنزین ازاد و کمیسیون واستهلاک مطابقت ندارد.»

«ما راننده ها برای رضایی خدا کار میکنیم هر چی دربیاریم باید بدیم بنزین آزاد و استهلاک ماشین و کمیسیون و کرایه خونه….با این کرایه پایین و ترافیک!»

اکبری یکی از راننده های اسنپ در تماس با خبرنگار ما با گلایه از برخی مسافران که تقاضای روشن کردن کولر دارند گفت: مسافرین خبر ندارند ما داریم با بنزین ازاد کا می کنیم و لوازم یدکی را با قیمت بیشتر از بازار آزاد تهیه می کنیم و بیشترین سود را شرکت میبرد ، واقعا چطور باید کولر روشن کنیم در حالی که تغییری در قیمت کرایه نمی گذارد.

آزیتا یک راننده تپسی نیز معتقد است باید کولر جزء آپش نهای انتخابی برای مسافر باشد و اگر سرویس با کولر درخواست شود درصدی بعنوان آپشن کولر به کرایه اضافه شود تا راننده متضضر نشود.

محمود  راننده اسنپ می گوید «با این کرایه‌های ۱۵ تا ۳۵ هزار تومنی هر روز اگه ۱۵  تا مسافر ببری میشه حداکثر بشود ۴۵۰ هزارتومان  که نصفش میره واسه بنزین و بقیش هم صرف استهلاک و تعمیرات ماشین میشه و عملا چیزی برای   رانندهبدبخت نمیماند  .

هر چند ظاهرا «اسنپ و تبسی بعنوان دو شرکت فعال در حوزه تاکسی اینترنتی ایران با هم در رقابت هستند وسعی دارند با کاهش نرخ کرایه مسافرین بیشتری را بخود جلب کنند اما راننده ها تاکسی های اینترنتی معتقدند که این دو شرکت دارند از جیب راننده ها حاتم بخشی می کنند و در هر صورت کمسیون خودشون رو می گیرند در حالی که هیچ مسئولیتی یا هزینه ای هم برایتسهیل شرایط رانندگان یا تامین خودرو آنها یا اختصاص لوازم یدکی نمیکند .

عدم تخصیص سهمیه بنزین رانندگان تاکسی های اینترنتی در حالی است که به ادعای رانندگان این دو شرکت تاکسی اینترنتی یعنی اسنگ و تپسی با تبلیغات خود باعث هجوم مسافرین به استفاده از این سرویس ها شده و در صورتی که رانند ها درخواست  سرویس ها را رد کنند با گزینه های تنبیهی مواجه می شوند.

و گلایه اصلی بسیاری از رانندگان تاکسی های اینترنتی اسنپ و تپ سی بی توجهی مسافرین شان به دادن امتیاز خصوصا دادن امتیاز کولر در پایان سفرها هستند که گویا نقشی موثری در بهره مندی رانندگان از برخی مشوق های ارائه شده از سوی  اسنپ و تاکسی می شود.

نظر بدهید

هر راننده اسنپ روزی چند میلیون تومان درآمد داره ؟


سریعا از مطالب و اخبار اول فارس آگاه شوید

اشاره 1

 ورود به کانال واتساپ 

 ورود به کانال ایتا

 ورود به کانال سروش 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

محمد شنبه , ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۰۰

راننده گان تپسی واسنپ افراد متفرقه هستن وشغل دوم آنهاست هر وقت دلشون خواست کار میکنن مثل تاکسی پلاک قرمز نیستن که

پدرام یکشنبه , ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲

باید همه راننده های اسنپ و تپسی یکی شن و چند روزی کار نکنن
بعد خواهید دید چطور پیگیر میشن
تا زمانی که راننده فعالیت داره با وجود ۷ ماه تاخیر در واریز سهمیه اینها واسشون مهم نیست

پارسا سه شنبه , ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱

درامد با هزینه ها هم خوانی نداره من یه شخصه لیسانسه هستم و مجبوری اومدم دارم کار میکنم و با ماشین خودت در خیابانها جون میکنی با خیابانهای داغون و بعضی مسافران بیشعور و ششعر شلوغ و رانندگی ها تخیلی و در آخر دارن از ما بهره میکشند با کرایه های پایین
درمان سریع آفتاب سوختگی با چند راه حل آسان و موثر

ایمان سه شنبه , ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵

اون خانوم ج.ن.د.ه که میگه درو واسم باز کنن مطمین باش در ک هیچی کولشونم میکننت من چندماهه راحت شدم دیگه کار نمیکنم اینارو بخدا همش تعمیرگاه بودم
همیشه جنگ اعصاب داشتم روحیه داغون زجر مسافرای عقده ای بدبخت مثل این خانوم گداگشنه ک فک میکنن با ۳۰ ۴۰تومن ماشینو خریدن
بدبختا تو اگه گوهی بودی ک ماشین زیرپات بود نیاز نداشتی واسه ماشین گرفتن پس گوه خوری چیو میکنی بدبخت عقده ای ک عقده بچگیاتو خالی میکنی با این رفتارات
بعضیا وایمیسن حتما راننده بیاد جلو خونه ده بار بوق بزنه زنگ بزنه بعد یواش یواش میان تازه با پورویی تمام مبگن پولشو میگیرین وایمیسین
اخه گدا زاده اینقدر شعور استفاده از برنامرو نداری ک وقتی راننده درخواست قبول کرد یعنی میتونی کل سفر و تا رسیدن بهت ببینی وقتی نزدیک شد لش بیاری پایین تا وقت مردمو نگیری
اگه راننده واسه هر سفر بخاد ۱۰دقیقه معطلی بکشه ک درروز میشه چندساعت و چندمسافر بیشتر یعنی اینقدر بدبختن ک حتی استفاده از برنامرو بلد نیستن ولی ادعای باکلاسی و باشعوری فیک دارن و وظیفه راننده میدونن منتظر موندن و درباز کردن

فاطمه سه شنبه , ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹

بنرین نمیدین چرا…شوهرم از کجا بیاره بنزین…

مهیار سه شنبه , ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵

یکی ازبدبختیهای راننده های اسنپ اینکه اتباع بیگانه روبااون آدرسهاوشماره تلفن های خاموش که جوابگوهم نیستن جابجاکنیم وبراشون کولرهم بگیریم آخرسرهم امتیازمنفی بدن
غذای تند و خوشمزه خوراک مرغ مکزیکی نخوردین ؟ +طرز تهیه

مهیار سه شنبه , ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷

راننده های عزیزپایین بودن کرایه هاونبودن خدمات دیگروعدم رسیدگی به رفتارمسافرهااصلی ترین مشکله،سهمیه بنزین توهردوره سقفش ۴۰۰هزارتومان بودکه اونم اکثرتوسط جایگاهای سوخت دزدیده میشد
ترفند تشخیص سالم بودن تخم مرغ و نکات نگهداری صحیح آن

راننده یکشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰

دیگه پوست گلف شدن حتی هرچی میخوای بگی بگو چون آدمی یا انسانی و جدانی انسانیت در هیچ کدام نیست اگه آدمی انسانی وجود داشت که این همه حرفهای بدی که در پیامها میدن بهشون بر میخورد اما اینا فقط فقط فقط کمیسیون خودش را هر شرکتی میخواد چه بلائی سر رانندها میاد برای آنها مهم نیست و نخواهد بود

امیربختیاری یکشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰

اول جواب آن آقای دهاتی بهمئی بدم که تازه آمده شهرکه میگه اگر
اسنپ تپسی نبودکجامیرغتی سر
کارتو شهرکارهست درضمن این
شرکتهادستشون گردن هم هست
مابااسنب قراردادکاربستیم نه با
وزارت کشوریاوزارت نفت چطور
کمسیون به شمامربوطه ولی
بول بنزین کاری به شمانداره
غذای لذیذی که هر سال هزاران نفر را می کُشد

مری یکشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸

هیچ کدام از این حرفها هرگز و هرگز شنیده نخواهند شد، تنها راه این است که اتحادیه رانندگان اینترنتی تشکیل بشه و البته با مسولانی که خودشون رو نفروشند.
معنی هر یک از نمادهای ثبت شده روی برچسب راهنمای شست و شو لباس ها

وحید یکشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶

سلام مدتی که کار نمیکنم واقعا فقط عملگی برا اسنپ بود گیربوکس ماشینم خراب شد ده میلیون رفتم توی خرج

درد بعد از نزدیکی ، دلیل و راه درمان درد بعد از رابطه جنسی چیست؟

حمید دهبانی از بهمئی یکشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴

خدا وکیلی اسنپ نبود کی شما را بکار میگرفت. اینقدر نمک نشناس نباشید

Saeed شنبه , ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱

دیگه اسنپ و تپسی نمی صرفه کرایه ها خیلی کم قطعات ماشین خیلی گران بعدش کمیسیون هم زیاد بر میدارن به صرفه نیست

آتل متل،توتوله جمعه , ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵

دولت به نوعی میخواهد مسئولیت این قشر از خودش سلب کند ،آخه فکر نمیکردند این همه بیکار تو کشور داریم، که روز به روز به رانندگان این شرکتها اضافه میشود

ناشناس پنجشنبه , ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴

من روزی ۱۵میلیون کارمیکنم
ماهی۴۵۰ میلیون تومان
روایت دردناک ۱ خانواده‌ ایرانی که همه اعضایش دود شدند و به هوا رفتند !

آخرین اخبار