چاپ کد خبر: 119622
6 شهریور 1402

گازرسانی به تمام شهرها و روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان فارس تا پایان ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گفت: با نهضتی که در زمینه صنعت شروع کردیم، در دو سال گذشته ۱۵۰۶ صنعت گازرسانی شده و ۵۰۰ صنعت دیگر هم در آینده‌ای نزدیک گازرسانی می‌شود .

علی اکبر میدان شاهی
به گزارش اول فارس ، علی‌اکبر میدان‌شاهی با بیان اینکه در هفته دولت امسال در دو شهر و ۶۳ روستا و ۳۳۰ صنعت افتتاح طرح گازرسانی داریم، اظهار داشت: با کلنگ‌زنی ۴۱ روستا و ۵۰۰ صنعت باقی‌مانده، ، تا پایان سال تمام شهرها و روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان فارس را گازرسانی کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس تصریح کرد: با نهضتی که در زمینه صنعت شروع کردیم، در دو سال گذشته ۱۵۰۶ صنعت گازرسانی شده و ۵۰۰ صنعت دیگر هم در آینده‌ای نزدیک گازرسانی می‌شود و با محقق شدن این مورد، یک تحول و یک جهاد در زمینه فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه رونق تولید، اشتغالزایی و خلق ثروت رخ داده است.

وی عمده خلق ثروت را در روستاها دانست و ادامه داد: با کارگاه‌های کوچک اشتغالزایی این امر آغاز شده و با گازرسانی، علاوه بر اینکه گرما را به خانه‌های آنان می‌بریم، باعث مهاجرت معکوس روستاییان شده و معضلات حاشیه شهرنشینی و تثبیت جمعیت روستایی را شامل شده است.

به گفته وی، روستا‌هایی که تاکنون گازرسانی شده، در مدت کمی توانسته‌اند رونق و خلق ثروت کرده و مایه مهاجرت معکوس شده و توانسته‌اند آئین‌های روستایی را زنده نگه دارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با بیان اینکه شرکت گاز علاوه بر فعالیت اصلی خود در پیوست‌های فرهنگی، زیست‌محیطی و اجتماعی هم نقش به‌سزایی را اعمال کرده است، افزود: شرایط خوبی در استان داریم و ۶خط انتقال از فارس عبور می‌کند، پس فرصت‌ها را شناسایی کردیم و اولویت اصلی را بر شهرها و روستاهایی که تاکنون واجد شرایط بودند گذاشتیم و این، یک جهش خوبی برای تبدیل شدن به قطب صنعتی است.

وی گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، نماد عالی اجرای خط مشکان است که ۱۲ سال بود پیگیری می‌شد؛ چراکه یک انشعابی از استان یزد می‌گیرد انشعابی از یک مسیر زیست‌محیطی عبور می‌کند، و امسال در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد که با توجه به اینکه در شرق استان دچار افت فشار بودیم را تقویت کردیم و هم نیریز که منطقه مستعدی برای اجرای کارحانه فولاد و صنایع زیردستی است، با اجرای این خط موقعیت خوب و استراتژیک پیدا می‌کند تا آن صنایعی که گاز را با فشار بالا نیاز دارند در این منطقه مستقر کرده و در آینده‌ای نزدیک بتواند اشتغالزایی کل استان را پوشش دهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با بیان اینکه هیچ مشکلی برای گازرسانی به استان را نداریم، با اشاره به عدم موازنه ناصحیح تولید و مصرف در کل کشور، با دستور دیپچینگ ملی مجبوریم به بعضی صنایع محدودیت دهیم که عموما صنایع سیمان و پتروشیمی هستند.

وی با اشاره به تجربه خوب سال گذشته در ذخیره مناسب سوخت مایع توسط این صنایع، و مدریریت خوب با کمترین محدودیت و عدم فروش، تاکید کرد: امسال هم از این صنایع همین امر را خواستاریم تا با توجه به رتبه ۴ صنایع فوق عمده را که در استان داریم و بالتبع در زمستان مجبوریم یک سری محدودیت‌هایی را با دستورات ملی ایجاد کنیم، از هم‌اکنون از مردم می‌خواهیم تا با روش‌های ساده‌ای که همه بلدند، صرفه‌جویی داشته باشند و یاری‌رسان ما باشند تا بتوانیم این گرما و انرژی را صادر کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با اشاره به اینکه یکی از تاکیدات ما بخصوص با شروع فصل سرما، مصرف بهینه و ایمن است، ادامه داد: مصرف بهینه با چند راهکار ساده امکانپذیر است و تاکید دیگر مصرف ایمن است، یعنی لوله‌کشی‌ها توسط نظام مهندسی با نظارت شرکت ملی گار انجام می‌شود و این نظارت و انتخاب دقیق مجری را مردم باید مد نظر داشته باشند و منافذ ورودی هوا و خروجی دودکش‌ها بسیار مهم است که با اطلاع‌رسانی شرکت گار، عموم مردم از این امر هم مطلع هستند، و باید در ورود به فصل زمستان، باز هم این ورودی و خروجی را چک کنند.

وی افزود: مواردی در روستاهایی که تازه از این نعمت بهره‌‌مند شدند مشاهده شد که با رعایت این نکات شاهد موارد اینچنینی در استان نباشیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس در ادامه با بیان اینکه یکی از شاخصه‌‌های دولت سیزدهم این بود که رکورد گازرسانی به صنعت و هر دو روز یک روستا و هر سه ماه یک شهر داشتیم، تصریح کرد: علاوه بر گازرسانی به روستاها و شهرهای استان، به دلیل تعهد و تخصص در گازرسانی، داوطلبانه در روستاها و شهرهای سیستان و بخصوص اهل تسنن گازرسانی کنیم که یکی از شرکت‌های پیشرو با گازرسانی به ۴شهر و ۱۲۷ روستای سیستان بودیم.

وی، شاخص دیگر را پیوست‌‌های فرهنگی و زیست‌‌محیطی عنوان کرد و گفت: با جایگزینی گاز به عنوان یک سوخت پاک، از تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مرتع و جنگل پیشگیری شد و سهم گاز طبیعی استان را به ۷۲درصد رساندیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با تاکید بر کمترین آلایندگی در استان با کنترل و بررسی لوله‌ها، تصریح کرد: اولین شرکتی هستیم که در رد محاسبه پای کربن در بین ۳۱ شرکت، رتبه برتر را کسب کردیم.

با استفاده از این چند نکته می‌توانید آشپزخانه کوچک خود را بزرگتر نشان دهید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

علی دوشنبه , ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

سلام
فکر نمیکنم تا پایان سال چنین اتفاقی بیفته
روستای بدیشهرک فیروزآباد بالای ۵۰ خانوار ساکن هست سالهاست جاده اش خاکیه و کسی هم بفکر نیست گاز کشیدنتون پیشکش

ناشناس دوشنبه , ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱:۰۲

از وقتی انتصاب گرفته حتی یک نفر رو هم تغییر نداده. این دلیل واضحی بر همراهی ایشام با باند قدرت و ثروت توی سازمان هست

آخرین اخبار