چاپ کد خبر: 28095
28 اردیبهشت 1399

ادارات لارستان در قرنطینه مسافران پروازهای کرونایی همکاری نمی کنند/کرونا در جنوب فارس می تازد

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان در پاسخ به این سوال که چرا مسافران پس از ورود به لارستان به قرنطینه فرستاده نمی‌شوند، گفت: متأسفانه در این خصوص بسیاری از ادارات در بحث قرنطینه با دانشکده همکاری ندارند.

رئیس علوم پزشکی لارستان: ادارات در قرنطینه مسافران ورودی همکاری نمی کنند

به گزارش اول فارس ، محمدحسین کریمی بابیان اینکه یکی از عوامل سیرصعودی آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در لارستان، خنج و اوز را ورود افراد بومی ساکن یا شاغل این شهرستان از کشورهای حوزه خلیج‌فارس برشمرد و اظهار داشت: به دلیل آمار ابتلایان به کرونا ویروس در کشورهای هم‌جوار و ارتباط این افراد با مردم آن کشورها، منجر به انتقال بیماری شده است.

وی با اشاره به اینکه دریکی از پروازها از ۹۰ مسافر تعداد ۱۰ مورد مبتلای قطعی به کرونا ثبت شد، افزود: از ۱۰ مورد اخیر گزارش‌شده از شهر لطیفی که همگی افاغنه هستند، به دلیل عدم رعایت طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی دیگر اهالی منطقه خنج را به کرونا مبتلال کرده اند. 

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با تکذیب این شایعه که دستگاه آزمایش کرونا فقط قابلیت روزانه انجام ۴۰ تست را دارد، تصریح کرد: این دستگاه قابلیت آن را دارد که در هر مرتبه ۴۵ نمونه را انجام دهد و در آزمایشگاه لارستان روزانه ۱۵۰ تست در این آزمایشگاه انجام می‌شود.

این مقام مسوول با اذعان به اینکه افرادی که مبتلا به کرونا هستند اما به لحاظ روحی و جسمی شرایط مساعدی دارند، به قرنطینه خانگی فرستاده می‌شوند، خاطرنشان کرد: این افراد پس از ۲ هفته به بهبودی کامل می‌رسند و از قرنطینه خارج می‌شوند.

کریمی بابیان اینکه طی جلسه ستاد مبارزه با کرونا لارستان به دلیل افزایش تعداد بیماران کرونایی در بین اتباع خارجی به‌ویژه افاغنه، مقررشده است تا پیمانکاران تا اطلاع ثانوی از به‌کارگیری افاغنه خودداری کنند، ادامه داد: در زمان ورود مسافران به فرودگاه از آن‌ها خواسته می‌شود تا پایان نتیجه قطعی آزمایشات از منزل خارج نشوند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مسافران پس از ورود به لارستان به قرنطینه فرستاده نمی‌شوند، گفت: متأسفانه بسیاری از اداراتی که دارای مهمانسرا هستند این توجیه را می‌آورند که اجازه ندارند مکان‌های خود را در اختیار ما قرار دهند و اکنون فقط مهمانسرای جهانگردی در این زمینه اعلام آمادگی کرده است که آن‌هم فقط ظرفیت ۵۰ نفر را دارد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با تأکید بر اینکه از تمامی مسافران پس از ورود به فرودگاه نمونه‌گیری انجام می‌شود، یادآور شد: متأسفانه در بحث قرنطینه ادارات همکاری نداشته‌اند.

وی با تقدیر از همکاری مناسب مدیران فرودگاه بین‌المللی لارستان در انجام نمونه‌گیری و غربالگری مسافران، افزود: مسئولان فرودگاه امکانات لازم برای کنترل بهتر مسافران را فراهم کرده‌اند.

کریمی با اذعان به اینکه در حال حاضر در شهر لار ۹ مورد، اوز ۳ نفر و در خنج ۴ مورد از بیماران کرونایی در بیمارستان بستری هستند، عنوان کرد: در بیمارستان خنج ۱۰ تخت، در اوز ۱۲ و در شهر لار ۱۹ تخت به‌منظور بستری بیماران کرونایی اختصاص‌یافته است که در بیمارستان امام رضا(ع) امکان افزایش تخت‌ها به ۳۰ تخت وجود دارد.
این عضو ستاد مبارزه با کرونا لارستان با توصیه به مردم شهرستان‌های لارستان، خنج و اوز برای افزایش حساسیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به جهت بالا رفتن تعداد مبتلایان به ویروس کووید ۱۹، اضافه کرد: انتظار می‌رود همه مردم و به‌ویژه مسافران کشورهای خارجی و همچنین افاغنه از دید و بازدید و مراودات اجتماعی خودداری کنند تا بتوان با همکاری یکدیگر جلوی سیرصعودی ابتلا به این بیماری را گرفت.

عضوکانال واتساپ اول فارس شوید%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار