چاپ کد خبر: 102006
25 دی 1401

هشدار ستاد بحران برای بارندگی شدید در استان فارس/ آمار هواشناسی ۱۴۰۱/۱۰/۲۵

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه طی ساعت‌های پایانی شب گذشته و امروز، نقاط مختلف این استان بارش رحمت الهی را شاهد بودند، از احتمال بارندگی شدید برای روز ۲۷ دی در فارس خبر داد.

بارانهواشناسیاستان فارس

به گزارش اول فارس ، خلیل عبداللهی با اعلام این خبر بیان کرد: بارش باران بر اثر سامانه جدید بارشی از شامگاه شنبه ۲۴ دیماه در اکثر نقاط استان آغاز شده و تا ساعت ۱۵ بعدازظهر امروز یکشنبه ۲۵ دیماه ادامه دارد.

او با بیان اینکه خوشبختانه خسارت و حادثه‌ای ناشی از فعالیت این سامانه بارشی تاکنون در سطح استان گزارش نشده است، گفت: بارندگی در سطح استان طی این دو روز نرمال بوده اما روز سه‌شنبه ۲۷ دیماه سنگین گزارش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ادامه داد: ستاد مدیریت بحران در سطح شهرستان و روستاها تشکیل شده است.

عبداللهی توصیه کرد که هم‌وطنان از سفرهای غیرضرور در سطح استان خودداری کنند و اقدامی برای کوچ انجام نشود.همچنین ‌عملیات کوهنوردی متوقف و از تردد در مجاورت رودخانه‌ها پرهیز شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس همچنین اعلام کرد که بیشترین بارندگی سامانه بارشی فعلی مربوط به شهرستان‌های کازرون، رستم و نورآباد بوده است.


هواشناسی آخرین وضعیت آب وهوای فارس در هفته جاری را اعلام کرد.

به گزارش اول فارس ،  بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز ۲۴ دی ۱۴۰۱ آسمان استان ابری ، طی امشب و فردا ۲۵ دی ۱۴۰۱ همراه با بارش باران ، در نواحی شمالی بارش برف و در نیمه جنوبی و نواحی غربی با احتمال رعد و برق خواهد بود.

بر اساس  گزارش هواشناسی استان فارس از امروز تا روز دوشنبه روند نسبی افزایش دما در سطح استان  پیش بینی می شود.

همچنین از ظهر سه شنبه تا صبح چهارشنبه  ۲۷ دی ماه با نفوذ سامانه بارشی دیگر شاهد افزایش ابر در استان فارس خواهیم بود که همراه با بارش باران و همچنین بارش برف در نقاط شمالی استان و رگبار و رعد و برق در نیمه جنوبی و در بعضی ساعات شاهد وزش باد شدید هم خواهیم بود.

براساس آخرین وضعیت جوی ایستگاه های هواشناسی استان فارس در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۱۴۰۱/۱۰/۲۵  کازرون با ۳۱.۲ میلیمتر پربارش منطقه در استان فارس بوده است.

بر اساس این گزارش شهرستان اردکان (سپیدان ) نیز در سال زراعی جاری تاکنون با ۳۵۶.۴ میلمتر رتبه اول بارش در استان فارس را به خود اختصاص داده است.

همچنین شهرستان با حداقل دمای ۴-  سانتی گراد سردترین  و لامرد با ۲۲ درجه سانتی گراد گرمترین منطقه استان فارس در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

هواشناسیآار بارندگی

فال حافظ امروز ۲۶ دی با تفسیر دقیق و زیبا/چه توان کرد که عمر است و شتابی دارد

در کانال اول فارس عضو شوید 

اشاره 1

 کانال اول فارس در  ایتا 

 کانال اول فارس در سروش

کانال اول فارس در روبیکا

 کانال اول فارس در  بله 

کانال اول فارس در واتساپ

 کانال اول فارس در  تلگرام

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

زارعی یکشنبه , ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵

تا کنون هیچکدام از جدول میزان بارندگی بروز نبوده بعد از گذشت یک ماه هنوز جدول بیست و پنج دی ماه نشان داده می شود

آخرین اخبار