چاپ کد خبر: 79277
6 فروردین 1401

وضعیت رنگبندی جدید کرونایی شهرستانهای استان فارس اعلام شد

مدیر کل پدافند غیر عامل فارس و دبیر ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: از مجموع ۳۶ شهرستان استان، ۲ شهرستان خنج و سرچهان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

نقشه کرونایی کشور

به گزارش اول فارس، محمد جباریان، روز شنبه ششم فروردین  افزود: همچنین ۲ شهرستان زرقان و بوانات در وضعیت نارنجی و سه شهرستان لامرد، مرودشت و زرین دشت در وضعیت آبی (کم خطر) قرار دارند.
وی ادامه داد: سایر شهرستان های استان از جمله شیراز نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

کاهش شهرهای قرمز به معنای عادی شدن شرایط نیست
دبیر ستاد استانی مدیریت کرونا در فارس، با بیان اینکه کاهش شهرهای قرمز و آبی شدن چند شهرستان نشانه عادی شدن شرایط نیست گفت: مردم نباید عادی انگاری کنند و نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی بی تفاوت باشند.
جباریان افزود: کنار گذاشتن ماسک و رعایت نکردن دستورالعمل ها زنگ خطر افزایش شیوع کرونا و تعداد مبتلایان خواهد بود و به ویژه در این ایام و با توجه به حضور میهمانان نوروزی، هم از شهروندان استان و هم مسافران نوروزی تقاضا داریم که حتما دستورالعمل های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند.

تزریق حدود ۹ میلیون واکسن در فارس
دبیر ستاد استانی مدیریت کرونا در فارس، با بیان اینکه تاکنون در استان فارس هشت میلیون و ۹۵۵ هزار و ۴۳۹ دُز واکسن به افراد بالای ۱۲ سال تزریق شده گفت: از این تعداد ۹۵ درصد مربوط به دُز اول، ۸۹ درصد مربوط به دُز دوم و ۵۳ درصد مربوط به دُز سوم است.
جباریان افزود: توصیه و تاکید ما همچنان بر تزریق واکسن، رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک است که امیدواریم از سوی شهروندان جدی گرفته شود.

وات 1 2

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار