چاپ کد خبر: 105406
10 اسفند 1401

پیش بینی هواشناسی از وقوع بارش‌های شدید در استان فارس+جزئیات

مدیر کل هواشناسی استان فارس گفت: انتظار می‌رود دو هفته آغازین سال ۱۴۰۲ شاهد بارش‌های فراوان در بیشتر مناطق استان بویژه مناطق مرکزی و جنوب استان باشیم.

بارش شدید

به گزارش اول فارس ، مسعود حقیقت با تشریح وضعیت آب و هوای استان طی هفته‌های پایانی سال جاری و ایام نوروز ، با اشاره به پیش‌بینی احتمال وقوع بارش‌های شدید و رگباری برای روز‌های پایانی امسال، میزان بارش‌ها تاکنون را بیش از میانگین بلندمدت و سالانه دانست، اما تاکید کرد که این بارندگی‌ها به معنای پایان خشکسالی نیست.

او با اشاره به وجود ٢٣۶ ایستگاه سنجش بارندگی و راه‌اندازی و تجهیز ١١ ایستگاه هواشناسی در فارس، گفت: در حال حاضر فارس دارای یک شبکه قدرتمند انواع شبکه هواشناسی بوده و با برخورداری از ایستگاه‌های متنوع هواشناسی، در رتبه نخست کشور قرار دارد.

حقیقت، میانگین بارش استان را ٢١٩ میلی متر اعلام و ضمن بیان اینکه این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٢۶ درصد رشد داشته است، گفت: بررسی بارش درازمدت نیز حکایت از رشد ٢٣ درصدی دارد.

مدیرکل هواشناسی فارس در ادامه پربارش‌ترین نقاط این استان را شهرستان‌های سپیدان، نورآباد، ممسنی و کازرون اعلام کرد و گفت: شهرستان‌های اوز، خنج و لامرد کمترین بارش را داشتند.

حقیقت با بیان اینکه بعد از بیستم اسفند امسال، احتمال وقوع بارش‌های قدرتمندی در استان فارس وجود دارد، گفت: این سامانه رگباری و زودگذر است.

او گفت: از ٢٠ اسفندماه به بعد بارش‌ها به سمت فراگیری و همه گیری خواهد رفت و فراتر از حد معمول مرکز استان و بخش زیادی از شهرستان‌های استان را در بر خواهد گرفت.

مدیرکل هواشناسی فارس گفت: سامانه‌ای که اواخر امسال وارد فارس می‌شود، کوچک مقیاس و کم دوام است لذا بارش‌ها به صورت رگباری و با شدت زیاد خواهد بود.

حقیقت همچنین با بیان اینکه اداره کل به صورت پیامکی اطلاعات را به شهروندان می‌رساند، گفت: اگر سامانه جوی خطرناکی وارد استان شود از طریق پیامک به اطلاع شهروندان و مسافران خواهیم رساند.

او در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اینکه آیا بارش‌های اخیر موجب خروح استان از وضعیت خشکسالی شده است؟ عنوان کرد: معتقدیم هنوز به ما طبیعت بدهکاریم، زیرا ١٢-١٣ سال خشکسالی داشته‌ایم و اگر تا ۴-۵ ساله دیگر هم چنین بارش‌هایی داشته باشیم باز هم در خشکسالی قرار داریم.

مدیرکل هواشناسی فارس گفت: دمای استان در روز‌های آتی تا اواسط فرودین ماه ۱۴۰۲ رو به کاهش خواهد رفت و پس از آن شاهد روند افزایشی دما خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی فارس با بیان اینکه با توجه به کاهش دما در روز‌های پایانی اسفند امسال و اواسط فروردین سال آینده احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزان وجود دارد، گفت: کشاورزانی که در سامانه هواشناسی ثبت نام کرده‌اند، می‌توانند به صورت روزانه آخرین اطلاعات و اخبار از وضعیت دما و بارش‌ها رصد کنند.

طالع بینی بر اساس سال حیوانات ؛ حیوان سال شما چیست؟

طرز تهیه یکی از خوشمزه ترین و مقوی ترین خاگینه ها با هویج

اولین ملکه زیبایی جهان این دختر ایرانی است+عکس


 در کانال اول فارس عضو شوید 

اشاره 1

کانال اول فارس در واتساپ

 کانال اول فارس در  تلگرام

 کانال اول فارس در  ایتا 

 کانال اول فارس در سروش

کانال اول فارس در روبیکا

 کانال اول فارس در  بله 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

جمهورکشاورزی پنجشنبه , ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۲

هواشناسی شیراز

جمهورکشاورزی پنجشنبه , ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶

هواشناسی شیرازروزان

محسن شنبه , ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴

با اطمینان میگم یه قطره بارون هم تو این بازه زمانی که گفته شده نمیاد

آخرین اخبار