چاپ کد خبر: 110376
9 اردیبهشت 1402

چگونگی اخذ اقامت برای خود و اعضای خانواده با خرید ملک در امارات

در صورت خرید ملک در امارات متحده عربی، آیا قانوناً حق این را داریم که برای خود و اعضای خانواده مجوز اقامت دریافت کنیم؟آیا مشمول ویزای طلایی خواهیم شد یا ویزای عادی؟ و اگر ملک را بفروشیم، آیا مجوز اقامت باطل می‌شود؟

اخذ اقامت در امارات

با خرید ملک در امارات، می‌توانید برای سه نوع ویزای اقامت املاک (تسکین) اقدام نمایید: ویزای طلایی مخصوص سرمایه‌گذاران، ویزای طلایی مخصوص بازنشستگان و یا ویزای سرمایه‌گذاری.

ویزای طلایی امارت برای سرمایه‌گذاران: این گزینه مخصوص سرمایه‌گذاران املاک و مالکان ملک یا ملک‌هایی به ارزش مجموع حداقل ۲ میلیون درهم در زمان خرید می‌باشد و برای آن‌ها این امکان را فراهم می‌کند که ویزای اقامت ۱۰ ساله قابل تمدید دریافت کنند و اسپانسر همسر و فرزندان خود شوند.

در صورتی که این ملک به صورت اقساطی خریداری شود، برای دریافت ویزا باید یک نامه‌ی عدم اعتراض (NOC) از سوی بانک با ذکر مبلغ تسویه‌شده و باقی‌مانده ارائه شود.

ویزای طلایی امارات برای بازنشستگان: این گزینه مخصوص سرمایه‌گذاران بازنشسته‌ی املاک و مالکان ملک یا ملک‌هایی به ارزش مجموع حداقل ۱ میلیون درهم در زمان خرید می‌باشد و برای آن‌ها این امکان را فراهم می‌کند که ویزای اقامت ۵ ساله قابل تمدید دریافت کنند و اسپانسر همسر و فرزندان خود شوند.

متقاضی باید ۵۵ سال یا بیشتر سن داشته باشد.

مجموع ارزش املاک (تسویه شده و غیراقساطی) یا سپرده‌ی سه‌ساله در یکی از بانک‌های امارات باید ۱ میلیون درهم باشد.

همچنین نامه‌ای از سوی بانک باید ارائه شود با ذکر این موضوع که فرد نمی‌تواند سپرده‌ی خود را در طی سه سال برداشت کند.

ویزای سرمایه‌گذاری: این گزینه مخصوص سرمایه‌گذاران املاک و مالکان ملک به ارزش حداقل ۷۵۰ هزار درهم در زمان خرید می‌باشد و برای آن‌ها این امکان را فراهم می‌کند که ویزای اقامت ۲ ساله قابل تمدید دریافت کنند و اسپانسر همسر و فرزندان خود شوند.

درصورتی که ملک به‌صورت اقساطی خریداری شود، ۵۰ درصد ارزش ملک یا حداقل ۷۵۰ هزار درهم باید با بانک تسویه شده باشد.

ارائه‌ی گواهی عدم اعتراض (NOC) از سوی بانک الزامی است.

در تمام این موارد، متقاضی باید مدارکی برای خود و اعضای خانواده ارائه دهد. برخی از این مدارک شامل گذرنامه، نسخه‌ی الکترونیک سند مالکیت، عکس شخصی، بیمه‌ی درمانی معتبر، کپی امارات آی‌دی (در صورت داشتن) و کپی آخرین ویزای امارات (در صورت داشتن) می‌باشد.

اقامت از طریق سرمایه‌گذاری در املاک به ملک شما وابسته است و درصورت فروش ملک، مجوز اقامت را از دست خواهید داد.”منبع:دبی نیدرز”

جشنواره تبلیغات آنلاین | نکات مهم ، مزایا ، نحوه و تعرفه خرید و سفارش انتشار رپرتاژ

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار