چاپ کد خبر: 97748
21 آبان 1401

کلاهبرداری مثل آب خوردن از فروشنده طلا در ” دیوار ” مرودشت !

فرمانده انتظامی شهرستان “مرودشت” از دستگیری جاعل رسید بانکی و کلاهبرداری در قالب خریدار طلا در سایت دیوار خبر داد.

به گزارش اول فارس ، سرهنگ “فرشید زینلی” با اعلام این خبر اظهار داشت: فردی با ارائه شکایت به پلیس فتا با موضوع جعل و کلاهبرداری در قالب خریدار طلا عنوان کرد مدتی قبل طلای همسر خود را جهت فروش از طریق سایت دیوار آگهی که فردی ناشناس به عنوان خریدار با من تماس و پس از حضور در منزل با ارائه رسید بانکی در گوشی خود بیان کرد مبلغ ۸۱ میلیون تومان به حساب من واریز کرده و پس از تحویل گرفتن طلاها از منزل خارج شد.

سرهنگ “زینلی” تصریح کرد: شاکی پس از چند ساعت متوجه می‌شود که هیچ وجهی به حسابش واریز نشده و فرد مذکور پاسخگو نمی‌باشد و خریدار طلا از طریق اپلیکیشن  رسید‌ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از وی کرده است که با توجه به‌ اهمیت موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس مرودشت بیان کرد: کارشناسان پس از بررسی‌های علمی و هوشمندانه و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و وی را در مخفیگاهش در این شهرستان دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم در بازجویی اولیه به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری ۸۱۰ میلیون ریال از شاکی اقرار کرد، گفت: در سوابق فرد دستگیر شده جرایمی از قبیل آدم‌ربایی، جعل، تحصیل مال نامشروع و سرقت به چشم می‌خورد.

وی اظهار داشت: شهروندان می بایست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را فعال تا از واریز یا برداشت وجه اطمینان حاصل کنند و همچنین پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

۱۶ ویژگی مردان که زنان را شیفته و عاشق خود می کند

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

محمد امین یکشنبه , ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴

لطفاً عکسش ب اشتراک بگذارید

آخرین اخبار