چاپ کد خبر: 48124
27 اسفند 1399

استاد پیشکسوت پزشکی کودکان ایران در شیراز درگذشت

قمر حسینی اهاشمی

دکتر قمر حسینی الهاشمی استاد پیشکسوت پزشکی کودکان و بنا به توصیف دانشگاه علوم پزشکی شیراز بنیانگذار تشخیص و درمان بیماری‌های کلیوی کودکان (نفرولوژی اطفال) ایران در سن ۸۹ سالگی در شیراز درگذشت.

به گزارش اول فارس ، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز چهارشنبه بیست و هفتم اسفند ۹۹ در پی درگذشت  قمر حسینی الهاشمی،در پیامی درگذشت این استاد دانشگاه را تسلیت گفت و اعلام کرد: درگذشت بانوی فرهیخته، مرحومه استاد قمر حسینی الهاشمی، ضایعه دردناکی است که عمیقا مایه تاثر و تالم گردید؛ بانوی شایسته و اندیشمندی که از افتخارات جاویدان جامعه پزشکی کشور و استان فارس بود و حضور پرافتخارش، بر غنای دانش پزشکی در کشور افزود. 

در پیام دکتر مهرزاد لطفی آمده است : ایشان که وجود پربرکتشان، مهر تاییدی بر توانمندی قشر بانوان کشور عزیزمان و همچون سایه ساری بر فراز جامعه پزشکی فارس بود و از سنین جوانی تا پایان حیات ارزشمندشان، لحظه ای از رسالت والای دانش آفرینی، غافل نماند.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: دکتر قمر حسینی الهاشمی، بنیانگذار نفرولوژی کودکان (بیماری های کلیوی اطفال) در ایران است، وی  متولد پانزدهم اردیبهشت سال ۱۳۱۰ بود که در پی قرارداد علمی دانشگاه پزشکی شیراز با دانشگاه آمریکا، در سال ۱۳۴۱، به این کشور سفر کرد و دوره رزیدنتی  و یک قسمت از فوق تخصصی عفونت های ادراری را در آمریکا به اتمام رساند.

در سال ۱۳۶۹، فوق تخصصی کلیه اطفال برای نخستین بار در شیراز راه اندازی شد که با حضور این استاد علم پزشکی، رونقی ویژه یافت.نخستین دستگاه دیالیز کودکان در این بخش، از سوی این بانوی تلاشگر عرصه پزشکی، اهدا شد. انتخاب او به عنوان استاد نمونه کشور، از جمله افتخارات دکتر حسینی الهاشمی است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی در طول این سال ها، به عنوان دبیر بورد کلیه اطفال، فعالیت داشت.

این متخصص نفرولوژیست سال‌ها در حوزه بیماری‌های کلیوی و آزمایش های کلیوی و تشخیص و درمان بیماری های مربوط به کلیه کودکان تحقیق و پژوهش کرد.

عضو گروه واتساپ اول فارس شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE %D8%A7%D8%B5%D9%84

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس چهارشنبه , ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸

خدا رحمت کند این استاد بزرگ را وحیف که این اساتید برجسته از میان مابروند

آخرین اخبار