چاپ کد خبر: 27121
14 اردیبهشت 1399

تازه ترین آمار مبتلایان ،فوتی ها و بهبود یافتگان کرونا در استان فارس/ ۱۴ اردیبهشت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۳۴ بیمار جدید مبتلا به کروناویروس و افزایش آمار مبتلایان به سه هزار و ۷۳۶ بیمار خبر داد.

به گزارش اول فارس ، دکتر «عبدالرسول همتی» با اعلام این خبر در استودیو سلامت دانشگاه، گفت: این افراد با بررسی ۷۷۷ نمونه در آزمایشگاه های تشخیصی استان شناسایی شده اند.

Still1212 00001 

او آمار بهبود یافتگان مراکز درمانی و ایزوله خانگی در استان را نیز سه هزار و ۲۲۵ نفر اعلام کرد و افزود: طی روز گذشته تاکنون، هیچ موردی از فوتی در استان گزارش نشده و آمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس در فارس، ۸۷ نفر است.

معاون بهداشت دانشگاه با اعلام بیماران شناسایی شده طی روز گذشته تا کنون به تفکیک شهرستان های استان فارس گفت: از مجموع ۳۴ مورد شناسایی شده هشت مورد مربوط به شیراز؛ مرودشت و قیروکارزین هر کدام ۶ مورد؛ آباده و لامرد هر کدام دو مورد، اقلید، کوار و پاسارگاد هر کدام یک مورد بوده و مابقی مبتلایان نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان است.

دکتر همتی همچنین از انجام مرحله دوم غربالگری کروناویروس در استان فارس خبر داد و اظهار کرد: تاکنون در این مرحله، سلامت ۹۱ درصد جمعیت گروه هدف، شامل بیش از سه میلیون نفر از جمعیت استان غربالگری شده است.

او ادامه داد: مراقبان سلامت و بهورزان با برقراری تماس با جمعیت هدف، اطلاعات افراد را ثبت کرده و راهنمایی های لازم را ارائه می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه گروه هدف این مرحله را افراد بالای ۱۵ سال و افراد بالای ۶۰ سال با اولویت بیماری های زمینه ای مانند دیابت و فشارخون، بیماری های تنفسی، مادران باردار، نقص سیستم ایمنی بدن، توده بدنی بالای ۴۰ و یا مصرف کنندگان داروهای ضدسرطان اعلام کرد و یادآور شد: پس از بررسی سلامت گروه هدف، در صورت نیاز افراد به پزشکان خانواده و یا مراکز ۱۶ ساعته ارجاع داده می شوند که امید است مردم در این زمینه مشارکت و همکاری خوبی داشته باشند.

عضوکانال واتساپ اول فارس شوید%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

بهاره سه شنبه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹

چرا خبر غلط میدین؟ امار کلی فوتی های استان ۸۷ نفر هست؟ تو شبانه روز گذشته کسی فوت نکرده؟ حداقل روزی سی نفر میمیرن تو استان. این اخبار مال پارسال باید باشه ولی تاریخ امروز زدین عجیبه

آخرین اخبار